Celulele creierului continuă să funcționeze 48 de ore în afara corpului

Composite image of brain
Foto: Wavebreak / Profimedia

Un studiu al unor cercetători americani relevă că celulele creierului uman continuă să funcționeze timp de 48 de ore în afara corpului. Examinarea unor țesuturi biologice, prelevate în timpul operațiilor chirurgicale, a permis studiului să avanseze.

E cumva o cursă contracronometru cea în care s-a lansat Institutul Allen din Seattle. De câteva luni, oamenii de știință de aici, sub conducerea dr. Ed Lein, studiază țesuturi provenind din creiere umane, prelevate în timpul intervențiilor chirurgicale. Și au descoperit că în afara corpului, celulele creierului au o durată de viață, ce-i drept, limitată.

Cercetătorii sunt chemați la orice oră din zi sau din noapte pentru a veni să studieze prețioasele țesuturi. Durata maximă în care celulele rămân vii este de 48 de ore. „Încercăm să tratăm boli ale creierului, dar înțelegem atât de puțin acest organ”, a declarat unul dintre cercetători.

Pentru a face ca cercetarea să avanseze, oamenii de știință au preferat să studieze țesuturi umane în locul celor animale. Creierul șoarecelui este de o mie de ori mai mic decât cel al omului, iar diferențele sunt semnificative, argumentează ei.

Astfel, cercetătorii americani au cerut acordul persoanelor operate pentru a se folosi de o parte din prelevările realizate în timpul intervențiilor pe creier, în special în cazul bolnavilor de epilepsie, scrie BBC.

Redactor: Luana Păvălucă