Cercetătorii australieni au descoperit felul în care sistemul imunitar al oamenilor luptă împotriva Covid19

coronavirus
FOTO: Profimedia Images

Cercetătorii australieni au anunțat că au identificat felul în care sistemul imunitar al omului luptă împotriva virusului care provoacă Covid-19, informează BBC.

Studiul, publicat marți în jurnalul Nature Medicine, arată că bolnavii își revin după infectarea cu noul coronavirus la fel cum și-ar reveni după o gripă. Rezultatele acestui studiu ar putea ajuta la dezvoltarea unui vaccin, potrivit experților.

La nivel global, peste 160.000 de oameni au fost infectați și 7.000 au murit.

"Această descoperire este importantă pentru că este pentru prima dată când putem înțelege felul în care sistemul nostru imunitar luptă împotriva noului coronavirus", a declarat profesorul Katherine Kedzierska, co-autor al studiului.

Cercetarea efectuată de Institutul Peter Doherty Institute din Melbourne a fost lăudată de comunitarea experților.

Ce s-a descoperit despre coronavirus

Mulți oameni s-au vindecat de noul coronavirus, ceea ce arată că sistemul nostru imunitar poate lupta cu succes împotriva infecției.

Cu toate acestea, pentru prima dată cercetătorii au reușit să identifice patru tipuri de celule ale sistemului imunitar care par să lupte cu boala Covid19.

CE TREBUIE SĂ ȘTIM DESPRE CORONAVIRUS

CARE SUNT SIMPTOMELE: Diferența între gripă, răceală şi coronavirus

CARE ESTE SITUAȚIA ÎN ROMÂNIA: Informații oficiale

CONDUITA SOCIALĂ RESPONSABILĂ: Cele 15 recomandări ale autorităților

DECIZIILE AUTORITĂȚILOR: Restricții în România din cauza COVID-19

MIJLOACE DE PROTECȚIE: Cum ne spălăm corect pe mâini

ÎN CE STADIU ESTE DEZVOLTAREA UNUI VACCIN: Progresul înregistrat

Acestea au fost descoperite urmărind evoluția unei paciente care a avut un caz slab spre moderat de infecție cu coronavirus și avea alte probleme de sănătate.

O femeie de 47 de ani din Wuhan, China, s-a prezentat la spital în Australia. Și-a revenit complet în 14 zile.

Profesorul Kedzierska a declarat pentru BBC că echipa sa a cercetat răspunsul sistemului imunitar al acestui pacient la infecție.

Cu trei zile înainte ca starea ei să se îmbunătățească, anumite celule au început să apară în sângele ei. În cazul pacienților cu gripă, aceleași celule apar exact înainte de recuperare, a spus Kedzierska.

Indentificarea momentului în care celulele sistemului imunitar intră în acțiune este de mare ajutor, pentru că astfel se poate stabili evoluția infecției, a explicat profesorul Bruce Thompson, decan al facultății de științe medicale la Unversitatea Swinburne.

Greg Hunt, minsitrul Sănătății din Australia, a anunțat că descoperirea ar putea accelera descoperirea unui vaccin și a unui potențial tratament pentru pacienții infectați.

În luna ianuarie, institutul John Doherty a devenit primul din lume care a recreat virusul Covid 19 în afara Chinei.

Editor web: V.M.