Foto Cum arată universul, văzut prin telescopul James Webb. Primele imagini trimise din spațiu

Data publicării:
galaxii in cosmos, imagine realizata de telescopul james webb
Telescopul James Webb va oferi cele mai detaliate imagini ale universului de până acum. Foto: NASA

În aşteptarea primelor fotografii de înaltă rezoluţie realizate de telescopul spaţial James Webb, care urmează să fie prezentate pe 12 iulie, NASA a publicat o imagine „teaser”, care scoate în evidenţă profunzimea Universului.

Imaginea, rezultată din 72 de expuneri într-un interval de 32 de ore, a fost realizată de senzorul de ghidare fină al telescopului James Webb, instrumentul cu ajutorul căruia acest dispozitiv ultrasofisticat urmăreşte obiectele de interes şi să se focalizeze asupra lor.

Este una „dintre imaginile Universului cu cel mai mare grad de profunzime realizate vreodată”, a comentat agenţia spaţială americană într-un comunicat preluat de AFP, potrivit Agerpres.

Imaginea oferă, potrivit NASA o „previzualizare tentantă” a ceea ce comunitatea ştiinţifică şi mii de amatori aşteaptă cu nerăbdare: dezvăluirea, preconizată pentru 12 iulie, a primelor imagini color de înaltă rezoluţie realizate de Webb.

„Este punctul cel mai îndepărtat pe care omenirea l-a putut privi până acum”, a precizat la sfârşitul lunii iunie Bill Nelson, administratorul agenţiei spaţiale americane, cu prilejul unei conferinţe de presă desfăşurate la sediul Space Telescope Science Institute din Baltimore, centrul de operaţiuni al telescopului James Webb, o veritabilă bijuterie de inginerie, care a costat 10 miliarde de dolari.

Telescopul a fost lansat în decembrie, iar în prezent se află la o distanţă de 1,5 milioane de kilometri faţă de Terra.

James Webb este capabil să „privească” puncte mai îndepărtate din cosmos decât toate telescoapele dinaintea lui graţie oglinzii sale principale şi a instrumentelor care captează semnale în infraroşu, ceea ce îi permite să scruteze prin norii de praf din spaţiu.

Telescopul James Webb va permite în primul rând observarea primelor galaxii, formate la doar câteva sute de milioane de ani după Big Bang, precum şi a exoplanetelor.

Pe 12 iulie, NASA intenţionează să publice prima spectroscopie realizată de telescopul James Webb, care înfăţişează o planetă îndepărtată, o exoplanetă.

Spectroscopia, o ramură a fizicii optice, este considerată un instrument util, care permite aflarea compoziţiei chimice şi moleculare a obiectelor îndepărtate şi, în cazul unei planete, poate contribui la determinarea atmosferei acesteia, la detectarea prezenţei apei sau la analiza solului.

univers james webb mare