Fosila unui dinozaur care a trăit în urmă cu aproape 100 de milioane de ani, descoperită la 300 km de Cairo

O echipă de cercetători din Egipt a descoperit fosila unui dinozaur carnivor care a trăit în urmă cu aproximativ 98 de milioane de ani . Foto: Profimedia Images

Fosila unui dinozaur carnivor care a trăit în urmă cu aproximativ 98 de milioane de ani  a fost descoperită de o echipă de cercetători din Egipt, în oaza Bahariya din deşertul vestic al ţării.

"Fosila descoperită este similară cu faimosul Tyrannosaurus rex", a declarat preşedintele Universităţii Mansoura din Egipt, Ashraf Abdel Basset, citat de agenţia oficială de presă MENA, informează Xinhua.

Descoperirea a fost rezultatul eforturilor comune dintre Centrul de Paleontologie a Vertebratelor din cadrul universităţii şi oameni de ştiinţă din Ministerul Mediului, a precizat Abdel Basset.

După mai mulţi ani de cercetări, echipa a declarat că fosila, acoperită cu un amestec de fier solid şi nisip, este o a zecea vertebră cervicală, bine conservată, a unui dinozaur de dimensiuni medii din familia Abelisauridae.

Oaza Bahariya, situată la aproximativ 290 kilometri sud-vest de capitala Cairo, este renumită pentru un mare sit fosilifer, în această zonă, denumită Râul Giganţilor, fiind descoperite numeroase rămăşiţe de dinozauri, scriu sursele preluate de Agerpres.

Editor : A.A.