Galerie Foto Fosile ale unei noi specii de mamifer, care a trăit în urmă cu 72 de milioane de ani, descoperite de oamenii de stiință

ramasite descoperite mamifer2
Fosile ale unei noi specii de mamifer descoperite în Chile. Foto: inach.cl

Fosile ale unei noi specii de mamifer din Cretacicul Superior, cu o vârstă cuprinsă între 72 de milioane şi 74 de milioane de ani, au fost descoperite în Patagonia de pe teritoriul statului Chile, a anunţat miercuri Institutul Chilian Antarctic (INACH). Descoperirea a fost realizată pe teritoriul unui sit considerat unul dintre cele mai mari rezervoare de fosile de dinozaur din regiune.

Noua specie, denumită Orretherium tzen, a fost descoperită în Cerro Guido, din regiunea Magallanes, situată la circa 2.700 de kilometri sud de Santiago de Chile, unde cercetătorii au găsit resturi dintr-o mandibulă cu cinci dinţi consecutivi, notează AFP, citată de Agerpres.

Potrivit cercetătorilor, zona a fost locuită de specii preistorice din America şi Antarctica, care au migrat în urmă cu milioane de ani traversând fâşii de pământ aflate sub ape şi care au ieşit la suprafaţă după scăderea temperaturilor.

Specimenul era înrudit cu alte mamifere descoperite în Patagonia de pe teritoriul Argentinei.

Fosile ale unei noi specii de mamifer descoperite în Chile. Foto: inach.cl

Starea bună de conservare a fosilelor ''este esenţială pentru cunoaşterea acestei noi specii mezozoice şi extrapolarea informaţiilor la alte mamifere descoperite în Argentina şi în restul Gondwana (un supercontinent străvechi din emisfera sudică)'', a declarat paleontologul argentinian Agustin Martinelli, care a participat la cercetări.

Zona în care au fost descoperite rămăşiţele prezintă un potenţial semnificativ, subliniază oamenii de ştiinţă, întrucât ''evoluţia mamiferelor în era dinozaurilor este în continuare foarte puţin cunoscută, iar fiecare descoperire a unei noi specii este un progres care atrage atenţia lumii întregi'', a declarat paleontologul Alexander Vargas, unul dintre coordonatorii proiectului.

Editor : A.A.