Grăsimea care ne poate salva de cancer

Data actualizării: Data publicării:
celulele canceroase se pot transforma in grasime

Celulele canceroase pot fi transformate în grăsime și împiedicate astfel să se răspândească. Este reușita oamenilor de știință elvețieni, care au combinat două medicamente de pe piață.

Cercetătorii Universității din Basel au descoperit că un medicament pentru tratarea diabetului și altul care inhibă creșterea și răspândirea tumorilor pot avea efecte nemaipomenite dacă sunt combinate.

Tratamentul rezultat vizează celulele maligne care se desprind din locul în care s-au format și migrează spre alte organe. Acestea sunt capabile să se adapteze oricăror condiții ca să formeze noi cancere. Dar combinația de medicamente le taie din aceste abilități și, mai mult, le transformă în adipocite, adică celule care formează grăsimea. Nu se vor mai putea divide și vor fi mai ușor de deosebit de celulele grase normale.

Până acum, cercetătorii au folosit doar celule responsabile de cancerul de sân. Iar metoda a fost experimentată numai pe șoareci. Așa că va mai trece mult până va fi testată pe oameni.

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți pe Digi World vineri, de la ora 19:00 și pe Digi24, în fiecare sâmbătă, de la 16:30, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Safta. Arhiva emisiunii, aici.