Sari la conținut
News Alert

Informația care rescrie cărțile de anatomie. Un nou tip de vas de sânge, descoperit în corpul uman

Este timpul să rescriem cărțile de anatomie: un nou tip de vas de sânge a fost descoperit de oamenii de știință. Acesta se află, în mod surprinzător, chiar în oase, scrie newscientist.com.

Vase de sânge

Foto: Guliver/Getty Images

Aceste vase sangvine, necunoscute până în prezent, traversează oasele de la suprafață până în cavitatea interioară a acestora. Ele pot fi cheia rezolvării unor afecțiuni ale sistemului osos, ca osteoporoza, sau a unor boli legate de sistemul imunitar.

„Este nebunie că încă descoperim lucruri legate de anatomia umană - am descoperit vase de sânge într-un loc unde nu știam că ar fi existat”, a spus Matthias Gunzer, de la Universitatea Duisburg-Essen din Germania.

Echipa condusă de Gunzer a făcut descoperirea folosind un cocteil de substanțe chimice, cu care a tratat un os de șoarece, pentru a-l face transparent. Apoi au văzut că acesta este traversat de mici vene roșii.

Experimentul a fost făcut pe un os de la piciorul rozătoarei - de mărimea unui băț de chibrit. Oamenii de știință au numărat mii de capilare, pe care le-au botezat vase trans-corticale. Înainte de această descoperire, medicii și oamenii de știință cunoșteau doar câteva tipuri de vase de sânge care intră în oase - la capetele acestora și la mijlocul lor. Noile capilare descoperite acoperă însă întreaga suprafață osoasă.

Mai departe, oamenii de știință au verificat dacă aceste capilare sunt prezente și în cazul oamenilor. Concluzia, după ce au analizat osul unei coapse: da. La fel ca în cazul șoarecilor, vasele trans-corticale nu sunt singurele care traversează sistemul osos uman.

Etichete: descoperiri stiintifice , descoperiri , anatomie umana