NASA a descoperit un asteroid, care orbitează Pământul de 100 de ani

Data publicării:
asteroid20160615-16

După ce au studiat mişcarea neregulată a asteroidului au ajuns la concluzia că orbitează în jurul Pământului de ceva vreme, şi o va mai face, încă mult timp de-acum încolo.

Mica planetă nu depăşeşte 100 de metri în diametru, iar astronomii spun că nu există pericolul ca aceasta să intre în coliziune cu Pământul, pentru că nu se apropie niciodată la mai puţin de 14 milioane de kilometri de Terra.

Orbita acestui asteroid este neregulată, determinându-l să meargă în derivă și să deplaseze în sus și în jos față de planul orbital al Pământului. NASA a precizat că 2016 HO3 are un diametru între 37 — 91 de metri, relatează Agerpres.

Cum o parte a presei s-a referit la acest asteroid ca și când ar fi un satelit al Pământului, adică o „a doua Lună" a Terrei, NASA a explicat că nu poate fi vorba despre așa ceva, acesta putând fi considerat mai degrabă un „cvasi-satelit".

Scriitorul George Dvorsky, cel care a dezvăluit descoperirea făcută de NASA, invita pe blogul său la un efort colectiv de a da un nume mai potrivit acestui asteroid.

Nu este prima oară când Terra trece printr-o astfel de situație cosmică. În urmă cu mai mult de un deceniu, planeta noastră a mai avut un astfel de nou venit în preajma sa, și atunci fiind vorba tot despre un asteroid care a primit numele 2003 YN107.