Foto Noi imagini spectaculoase de pe Marte. Brațul robotului Perseverance, folosit pentru a studia îndeaproape rocile marțiene

marte roci perseverance
Roverul Perseverance studiază rocile de pe Marte. Foto: NASA

Roverul Perseverance trimis de NASA pe Marte are o nouă misiune. Deși robotul a fost folosit de NASA ca centru de comunicații și pentru colectarea datelor obținute în timpul zborurilor istorice de pe „Planeta Roșie” făcute de elicopterul Ingenuity, Perseverance s-a ocupat, de asemenea, cu studiul unor roci din craterul Jezero.

Imaginile realizate de camera WATSON, amplasată la capătul brațului robotic al roverului, vor ajuta oamenii de știință să realizeze o cronologie a momentului în care s-a format un lac antic în craterul Jezero, când a secat acesta și când au început să se adune sedimente în delta care s-a format acolo, cu mult timp în urmă.

Cu miliarde de ani în urmă, apa curgea în râuri și se aduna în lacuri de pe suprafața marțiană. Dar Marte și-a pierdut de atunci o mare parte din atmosferă, ceea ce înseamnă că apa nu poate rămâne lichidă mult timp la suprafață astăzi.

Înțelegerea acestei cronologii ar trebui să ajute la datarea probelor de rocă, care vor fi colectate mai târziu în misiune, și care ar putea păstra urme ale unor microbi antici.

De asemenea, un instrument cu laser numit SuperCam a studiat unele dintre roci pentru a le detecta chimia. Aceste instrumente și altele permit oamenilor de știință să afle mai multe despre craterul Jezero.

roci marte perseverance detalii
Roverul Perseverance studiază rocile de pe Marte. Foto: NASA

O întrebare importantă la care oamenii de știință încearcă să răspundă este dacă aceste roci sunt sedimentare sau vulcanice.

„Cu cât privești mai multe roci, cu atât știi mai mult”, a declarat Ken Farley, cercetător în cadrul proiectului Perseverance.

Și cu cât echipa știe mai multe, cu atât pot obține mostre mai bune în cele din urmă cu burghiul amplasat pe brațul roverului.

Un obiectiv cheie pentru misiunea roverului pe Marte este astrobiologia, inclusiv căutarea semnelor vieții microbiene antice. Roverul va caracteriza geologia planetei și climatul din trecut, va deschide calea spre explorarea umană a Planetei Roșii și va fi prima misiune de colectare de roci și praf de pe Marte.

Editor : R.K.