Sari la conținut

O proteină care ar putea să împiedice procesul de îmbătrânire a pielii, descoperită de cercetătorii japonezi

Proteina COL17A1 ar putea fi considerată o veritabilă „fântână a tinereţii veşnice” întrucât ea ar putea să joace un rol important împotriva procesului de îmbătrânire a pielii, potrivit unui studiu publicat miercuri în revista Nature, informează Agerpres.

ingrijire ten piele femeie

Această proteină încurajează competiţia celulară, proces ce permite celulelor puternice să prevaleze în faţa celor mai slabe. Or, vârsta şi razele ultraviolete determină o epuizare a acestei proteine în organism. Acest fapt lasă cale liberă celulelor mai slabe să se reproducă: astfel, pielea devine mai fină, mai fragilă şi are nevoie de o perioadă mai îndelungată pentru a cicatriza.

Noul studiu, publicat miercuri în revista Nature, a fost realizat pe cozi de şoareci, care prezintă caracteristici comune cu pielea umană.

După ce au înţeles importanţa pe care o are proteina COL17A1, cercetătorii niponi de la departamentul de Biologie a celulelor stem din cadrul Universităţii de Medicină şi Stomatologie din Tokyo, coordonaţi de profesorul Emi Nishimura, au încercat să găsească o metodă pentru a o stimula, cu scopul de a împiedica epuizarea acesteia şi, astfel, în teorie, să frâneze îmbătrânirea şi degradarea pielii.

Oamenii de ştiinţă au izolat doi compuşi chimici, pe care i-au testat cu succes asupra celulelor tegumentare.

„Aceste tratamente au favorizat repararea rănilor într-o manieră semnificativă”, afirmă autorii studiului.

Cercetătorii japonezi consideră că acei doi compuşi ar putea să permită în viitor descoperirea unei metode pentru „a facilita regenerarea pielii şi reducerea îmbătrânirii sale”.

Într-un comentariu publicat de revista Nature, doi oameni de ştiinţă care nu au participat la acest studiu au reamintit că mecanismul competiţiei celulare descris în această cercetare a fost studiat până în prezent în principal pe muşte.

Potrivit acestor experţi, profesorii Ganna Bilousova şi James DeGregori de la Universitatea Colorado din Denver, studiul se bazează pe principiul conform căruia cei doi compuşi chimici identificaţi ar putea să ajute în lupta împotriva îmbătrânirii pielii.

„Alte studii sunt necesare pentru a descifra mecanismul competiţiei celulare în cazul altor tipuri de ţesuturi şi pentru a identifica acei compuşi care sunt capabili să lupte împotriva îmbătrânirii altor organe”, au adăugat ei.

Etichete: japonia , piele , studiu , imbatranire piele