Data actualizării: Data publicării:
femeie cu mana pe san, imagine in umbra albastra
O proteină obișnuită, neglijată până acum, ar putea revoluționa tratamentul cancerului la sân. Foto: Profimedia

Tratamentul cancerului de sân ar putea fi mult mai eficient dacă este neutralizată o proteină găsită în aproape toate celulele umane, arată un studiu citat de The Independent.

În cadrul acestui studiu, realizat de Breast Cancer Now, cercetătorii și-au dat seama că studierea proteinei RAC1B, care este o variantă a proteinei RAC1, poate îmbunătăți tratamentul cancerului la sân.

Oamenii de știință au transplantat celule canceroase la șoareci și au descoperit că celulele canceroase fără proteina RAC1B nu au dezvoltat tumori observabile după 100 de zile.

Studiul, care a analizat și date clinice, a constatat că pacienții cu cancer de sân tratați cu chimioterapie cu doxorubicină au avut rezultate mai slabe dacă tumorile lor au avut cantități mai mari de RAC1B.

Este „important că o variantă a unei proteine obișnuite, trecute cu vederea până acum, ar putea deține cheia pentru a revoluționa tratamentul cancerul la sân”, a spus Dr. Simon Vincent, de la Breast Cancer Now.

Descoperiri ca aceasta pot deveni elemente de bază ale descoperirilor viitorului, conducând la tratamente noi și eficiente pentru cele 55.000 de femei și cei 370 de bărbați care sunt diagnosticați cu cancer de sân în Marea Britanie în fiecare an”, a adăugat el.

Cancerul la sân este cel mai răspândit tip de cancer în Marea Britanie, iar boala provoacă în jur de 11.500 de decese în fiecare an.

Dezvoltarea de tratamente cu celule stem care să țintească tumorile la rădăcina lor a fost un obiectiv al cercetărilor de mai bine de 20 de ani, dar până acum sa dovedit evaziv. Pentru prima dată, cercetările noastre au arătat că, fără proteina RAC1B, celulele canceroase ale sânului nu pot forma tumori și devin mai vulnerabile la chimioterapie, făcând tratamentul și mai eficient”, a spus Dr. Ahmet Ucar, cercetător la Universitatea din Manchester.