Sari la conținut

Paradoxal, căpușele ne-ar putea aduce și beneficii pentru sănătate

O proteină descoperită în saliva căpuşelor ne-ar putea salva de bolile de inimă. Specialiştii britanici spun că are proprietăţi antiinflamatorii şi speră că vor putea face în curând un tratament pentru miocardită, potrivit Science Alert.

capusa shutterstock_188069621

Căpuşele se pot hrăni cu sângele gazdei de la opt până la zece zile fără să fie observate, pentru că elimină nişte proteine care blochează chemokinele. Aceştia din urmă sunt compuşi organici care provoacă inflamarea. Odată eliminaţi, nu s-ar mai ajunge la miocardită, afecţiune care în 30 la sută din cazuri duce la insuficienţă cardiacă.

Deşi o căpuşă poate avea până la 3000 de proteine cu proprietăţi antiinflamatorii, oamenii de ştiinţă nu vor să le extragă din insecte, ci le vor cultiva în drojdie, cu gene sintetice.

În urmă cu câţiva ani, cercetătorii brazilieni anunţau şi ei că au depistat o proteină în saliva unei specii de căpuşe care ar distruge celulele canceroase.

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți în fiecare vineri, de la ora 19:00, pe Digi World, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Băloi.

Etichete: cancer , capuse , beneficii sanatate capuse , proteine capusa , miocardita , antiinflamatoare