Schelet vechi de 150 de milioane de ani, considerat un strămoș al crocodilului din zilele noastre, descoperit în Chile

crocodili
Specimenul este ''bunicul'' crocodililor din zilele noastre şi ar trebui să le permită oamenilor de ştiinţă să înţeleagă cum au evoluat. Foto: macnconicet.gob.ar

Un schelet fosilizat, cu o vechime de 150 de milioane de ani, descoperit într-un masiv muntos din sudul Chile, este strămoşul crocodilului  din zilele noastre, spun reprezentanții Muzeului Argentinian de Ştiinţe Naturale, relatează Reuters.

Specia, denumită Burkesuchus mallingrandensis, a fost descoperită în 2014 de către o echipă de cercetători argentinieni şi chilieni într-un depozit de fosile din apropierea oraşului Mallin Grande, din Patagonia. A fost apoi analizat de Muzeul Argentinian de Ştiinţe Naturale (MACN) din Buenos Aires.

Specimenul este ''bunicul'' crocodililor din zilele noastre şi ar trebui să le permită oamenilor de ştiinţă să înţeleagă cum au evoluat, a mai precizat muzeul.

Oamenii de ştiinţă cred că resturile fosile îi vor ajuta să înţeleagă cum aceste reptile au ajuns de la a fi terestre la a fi acvatice. Alături de alte fosile, descoperirea susţine ideea că America de Sud a fost leagănul evoluţiei crocodililor.

Cu circa 200 de milioane de ani în urmă, ''crocodilii aveau dimensiuni mai mici şi nu trăiau în apă. Paleontologii au dorit mereu să ştie cum a avut loc tranziţia'', a declarat pentru Reuters Federico Agnolin, cel care a descoperit specimenul, scrie Agerpres.

''Burkesuchus demonstrează o serie de trăsături unice, pe care nu le are niciun alt crocodil întrucât au fost primii care au început să ajungă în apă, în apă dulce'', a spus Agnolin.

Potrivit MACN, crocodilii au apărut la începutul Jurasicului, cam în aceeaşi perioadă cu primii dinozauri. În câteva milioane de ani au ajuns să trăiască în apă, datorită existenţei mărilor calde şi puţin adânci. America de Sud este cunoscută pentru diversitatea fosilelor marine de crocodili.

Editor : A.A.