Se agață ca șopârla Gecko

Data publicării:
gecko

Un dispozitiv de prindere care ridică chiar şi 20 de kilograme este inspirat de la şopârla Gecko. Ar putea fi folosit pentru roboţi mai flexibili şi mai puternici.

Şopârla Gecko este considerată cel mai bun alpinist din natură datorită mecanismului sofisticat de prindere de pe degetele de la picioare. Are milioane de fire de păr microscopice, de 30 de ori mai subţiri decât cele umane, care îi permit să urce pe aproape orice suprafaţă. Asta i-a intrigat pe cercetătorii NASA şi ai Universităţii Stanford să facă un material foarte aderent.

Acum, cu ajutorul roboticienilor de la Universitatea California din San Diego, au acoperit degetele unui dispozitiv de prindere moale cu acest material. Şi au descoperit că aparatul robotizat poate prinde mai bine ţevi, căni sau chiar pietre.

Tehnologia ar putea fi folosită pentru manipularea rocilor vulcanice sau pentru prinderea obiectelor la diferite înălţimi, inclusiv pe Staţia Spaţială Internaţională. Dispozitivul va fi prezentat la sfârşitul lunii, la Conferinţa Internaţională de Robotică şi Automatizare din Australia.

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți pe Digi24, în fiecare sâmbătă, de la 16:30, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Safta. Arhiva emisiunii, aici.
Puteți accesa, de asemenea, secțiunea specială Sci-Tech a site-ului digi24.ro.