Sari la conținut
News Alert

STUDIU. Răspândirea cancerului în organism, redusă cu 75% în cadrul unor teste pe animale

Răspândirea cancerului în organism a fost redusă cu 75% în cadrul unor teste realizate recent pe animale, graţie descoperirii unor gene care au un rol determinant în evoluţia acestei boli, informează BBC, citată de News.ro.

cercetare

Foto: Guliver/GettyImages

Tumorile canceroase au capacitatea de a ”migra” în organism şi acest proces se află în spatele a 90% din totalul deceselor cauzate de cancer.

În acest studiu, realizat pe şoareci, ale cărui concluzii au fost publicate în revista Nature, oamenii de ştiinţă au remarcat că o serie de modificări operate asupra sistemului imunitar au capacitatea de a încetini răspândirea cancerului de piele la nivelul plămânilor.

Cercetătorii de la Cancer Research UK spun că acest studiu oferă noi informaţii despre răspândirea tumorilor în organism şi ar putea să ducă la descoperirea unor noi tratamente anti-cancer.

Răspândirea cancerului - prin metastaze - reprezintă o luptă care se duce între celulele mutante şi restul organismului.

Cercetătorii de la Sanger Institute in Cambridge au încercat să determine factorii care influenţează răspândirea tumorilor în corp.

Oamenii de ştiinţă au creat 810 seturi de şoareci de laborator, modificaţi genetic, pentru a descoperi fragmentele de ADN implicate în rezistenţa organismului în faţa răspândirii tumorilor.

Şoarecii au fost injectaţi cu melanoame (cancer al pielii), iar savanţii britanici au monitorizat, apoi, numărul de tumori care s-au format la nivelul plămânilor.

Testele au condus la descoperirea a 23 de secţiuni de ADN, gene, care fie au stimulat, fie au împiedicat cancerul să se răspândească.

Multe dintre aceste gene sunt implicate în controlarea sistemului imunitar.

Manipulând una dintre ele - o genă denumită Spns2 -, cercetătorii britanici au constatat o reducere cu 75% a răspândirii tumorilor la nivelul plămânilor.

Imunoterapia - utilizarea sistemului imunitar în lupta contra cancerului - a furnizat rezultate impresionante în cazul anumitor pacienţi.

Un număr mic de şoareci dintre cei cu diagnostic terminal au beneficiat de o dispariţie totală a cancerului din organism. În ciuda acestui succes, medicamentele utilizate au eşuat în tentativa de a salva pe cei mai mulţi dintre ”pacienţi”.

Medicamentele ce vizează gena Spns2 ar putea să producă acelaşi efect de încetinire şi stopare a răspândirii cancerului, însă acest obiectiv rămâne deocamdată unul destul de îndepărtat.

Etichete: teste , cercetare , cancer , studiu , reducere , cercetatori , gene , celule canceroase , teste pe animale