Sari la conținut
News Alert

Tehnica pentru creșterea abundentă a părului. Cercetătorii japonezi susțin că au descoperit remediul calviției

Cercetătorii japonezi au anunţat că au dezvoltat o metodă de cultură foarte rapidă a foliculilor capilari care ar putea duce, în final, la eliminarea calviţiei şi la remedierea pierderilor de păr provocate de chimioterapie sau de anumite boli, relatează AFP.

pierdere cadere par barbat perie

FOTO: Shutterstock

Studiul lor utilizează două tipuri de celule plasate în mici recipienţi de silicon pentru cultivarea unor "germeni de foliculi ai părului", sursa micilor cavităţi unde apar şi se dezvoltă firele de păr, potrivit Agerpres.

Condusă de profesorul Junji Fukuda de la Universitatea naţională din Yokohama, echipa niponă a reuşit să cultive 5.000 de astfel de "germeni" în câteva zile.

Această metodă este prezentată ca un mare pas înainte faţă de laborioasele tehnici existente, care reuşesc să creeze doar a 50-a parte din aceşti "germeni" o dată.

Testele pe oameni ar urma să nu înceapă mai devreme de cinci ani, dar cercetătorii sunt convinşi că această tehnică ar putea fi utilizată pentru creşterea abundentă a părului. Aceasta ar putea veni şi în ajutorul persoanelor care suferă de cancer şi care sunt tratate prin chimioterapie sau care suferă de boli care provoacă o cădere a părului, a declarat Fukuda, ale cărui concluzii au fost publicate în revista Biomaterials.

"Clinicile specializate folosesc de multe ori păr de pe ceafă pentru a-l planta în zonele frontale rămase fără păr. Problema este că acest lucru nu creşte volumul total al părului", a explicat Fukuda.

Tratamentele medicamentoase existente pot încetini căderea părului, dar nu reuşesc să inverseze acest proces, a subliniat el.

Un nou tratament care foloseşte această tehnică ar putea fi disponibil în 10 ani, a estimat profesorul.