Un medicament „capcană”, care ar inhiba virusul SARS-CoV-2, va intra în testare în Ungaria

Concept illustration, two doctors are fighting the spread of the virus during the pandemic CoVID-19. The fight against the virus, a poster in a cartoon style. Vector illustration.
Foto: Getty Images

O echipă de cercetători maghiari lucrează la un medicament „minune”, care ar putea ajuta atât la prevenirea, cât și la combaterea infectării cu SARS-CoV-2. Medicamentul, realizat pe baza unor proteine, vizează să inhibe capacitatea de infectare a noului coronavirus, dar și să-l neutralizeze. Medicamentul s-ar putea dovedi astfel mult mai eficient decât orice altă substanţă testată până acum în Ungaria în lupta cu COVID-19.

Cercetătorii s-au gândit, încă de la început, la o substanţă activă care poate, în acelaşi timp, să neutralizeze virusul, dar şi să ofere o protecţie preventivă, adică să fie adecvată şi pentru o imunizare pasivă. În acest scop, a fost dezvoltat un preparat bicomponent, pe bază de proteine, care poate fi privit ca o „capcană” moleculară, întrucât se ataşează la spicula glicoproteică S („coroana”) prin care virusul aderă la celule şi care astfel nu mai are capacitatea să facă acest lucru, relatează Mediafax.

În următoarele luni, substanţa activă va fi testată pe animale, a spus Imre Kacskovics, decanul Facultăţii de Ştiinţele Naturii din cadrul Universităţii Eötvös Loránd din Budapesta, într-un interviu acordat site-ului Növekedés.hu, citat de MTI.

În paralel, au fost demarate pregătirile pentru autorizarea europeană, respectiv pentru procedura necesară efectuării studiilor clinice.

În opinia sa, studiile clinice vor putea începe cel mai devreme la sfârşitul anului 2021 sau începutul anului 2022.

Substanţa activă va putea fi administrată pe cale intravenoasă sau subcutanată, sub formă de injecţie, a explicat decanul. Odată introdusă în fluxul sanguin, pătrunde în ţesutul pulmonar şi ajunge în alveolele pulmonare, adică exact în zona vizată de obicei de noul coronavirus, împiedicând astfel virusul să infecteze celulele.

Editare web: Luana Păvălucă