Foto Un pui de leu de peșteră de acum 28.000 de ani a fost descoperit conservat aproape intact în permafrost

Fosilă de pui de leu de peșteră descoperită în SIberia
Puii de leu de peșteră, o specie dispărută, au fost găsiți conservați în formă aproape intactă. Foto: Profimedia Images

Cercetătorii au făcut o descoperire incredibilă în permafrostul siberian – un pui de leu de peșteră, care a trăit în urmă cu 28.000 de ani, extrem de bine conservat în gheață, atât de bine încât au fost găsite inclusive urme de lapte de la mama sa, relatează The Guardian.

Puiul de leu de peșteră, o femelă, denumită de cercetători „Sparta”, a fost găsit în râul Semyuelyakh, în zona Iacutia din Rusia, în 2018. Cu un an înainte, cercetătorii descoperiseră un alt pui, pe care l-au botezat „Boris”.

Fosilă de pui de leu de peșteră descoperită în SIberia
Fosilele de leu de peșteră au fost conservate în permafrostul din Siberia. Foto: Profimedia Images

Cei doi pui au fost găsiți la o distanță de 15 metri unul de altul dar nu au fost născuți în aceeași serie. Despre Boris, cercetătorii spun că a trăit acum 43.448 de ani.

Leii de peșteră sunt o specie care a dispărut de pe planetă de mii de ani. Valery Plotnikov, unul dintre autorii studiului în care au fost prezentate descoperirile, spune că Sparta a fost atât de bine conservată în permafrost încât încă avea blana, organele interne și scheletul intacte.

„Descoperirea este deosebită. Nu am mai găsit așa ceva până acum în Iacutia”, a mai spus el.

Descoperiri similare devin tot mai frecvente în Rusia și în zona arctică din cauza schimbărilor climatice care topesc permafrostul și scot la iveală animale conservate de zeci de mii de ani.

Editor : Adrian Dumitru