Sari la conținut
News Alert

De ce a ajuns să coste un smartphone cât patru frigidere

Aţi avut impresia că anul acesta telefoanele s-au scumpit dintr-o dată sau că promoţiile nu mai sunt chiar aşa de avantajoase? Ei bine, aşa este. Preţurile smartphone-urilor au crescut în 2017 mai mult ca niciodată. Compania de cercetare de piaţă GfK arată că smartphone-ul mediu e acum mai scump cu 7% faţă de aceeasi perioada a anului trecut.

Plătim chiar şi peste o mie de dolari pentru un telefon de ultimă generaţie, bani de care ne-am putea lua patru frigidere. Iar de acest lucru nu se pot bucura decât giganții smartphone-urilor, care justifică aceste creşterile de preţuri prin telefoanele ultra-performante pe care le produc, vedetele acestui an de altfel. Dacă în mod normal orice produs nou e scump la început după care se ieftineşte, la telefoane e exact invers.

Piața smartphone-urilor a ajuns la saturaţie, motiv pentru care producătorii ar putea fi obligați să suporte creşteri mai mici de profitiri şi marje înguste. Însă căută noi nişe. Şi cea care s-a dovedit a merge este cea a lansării unei noi linii - telefonul super premium. Producătorii reușesc să-şi meninţă ritmul de creştere şi marjele de profit datorită cererii din ce în ce mai mari pentru smartphone-urile mai scumpe.

Producătorii de top și-au îndreptat anul acesta atenția să obțină cât mai mult de pe urma dispozitivelor pe care le vând, și nu pe numărul de unități comercializate cum o făceau în anii trecuți. Compania care a declanșat acest trend a fost Sony, care a apelat la strategia gadgeturilor premium în urmă cu câțiva ani.

Anul acesta, Apple și Samsung au urmat trendul. Au fost prezentate modelele Galaxy Note 8 și Iphone X, cu prețuri de pornire de peste 930 de dolari.

Însă nu doar modele super-premium au parte de explozii de prețuri. Să luăm exemplul celebrului i-Phone. Dacă în 2007, când a fost lansat, un astfel de telefon costa 500 de dolari, un deceniu mai târziu, cel mai ieftin telefon lansat, i-Phone 8 nu scade sub 700 de dolari.

O altă explicație a prețurilor în creștere ar fi și faptul că acestea dispun de funcții noi, procesoare mai bune și ecrane mai mari. Iar acestea fiind noi, au un preț mai mare de producție. La toate acestea se adaugă concurența mare pentru piese, pentru că din moment ce consumatorii sunt dispuși să plătească mai mult pentru smartphone-urile de ultimă generație, se așteaptă să primească și un produs superior, care să merite o mie de dolari. Un deficit de componente performante mărește costurile, ceea ce duce la o scumpire a telefoanelor la nivelul industrie. Unde mai punem și accesoriile, care aduc venituri din ce în ce mai mari brandurilor. Samsung, Google și Apple au toate propriile lor oferte și toate doresc să se individualizeze, astfel încât să nu poți folosi același accesoriu la două branduri diferite.

Valoarea totală a telefoanelor inteligente vândute în trimestrul al treilea al acestui an a crescut la nivel global cu 10 procente - adică aproape 117 miliarde de dolari. Asta ne arată că oamenii nu au de gând să renunțe la telefoane, doar că odată cu prețurile, cresc și pretențiile. Aproape 70% din populația globală deține în prezent un smartphone.

Etichete: gadget , telefon mobil , smartphone , telefoane mobile scumpe , producatori smartphone , smartphone super premium , telefoane de lux

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale