10% din piaţa reclamelor online reprezintă pură fraudă

Data publicării:
reclama

Frauda cu reclame pe internet va ajunge în acest an la 7,2 miliarde de dolari, estimează Asociaţia Naţională a Publicitarilor din America. La vânzări de 77 de miliarde, se poate spune practic că 10% din această piaţă e o fraudă. Iar comparativ cu frauda cu carduri bancare, frauda reclamelor online e de 170 de ori mai întâlnită. Ironia face că reclama online a fost iniţial privită ca soluţie la toate problemele publicitatii din ziar şi de la televizor. Cel care ia reclamă în ziar nu ştie dacă consumatorul ţintă nu cumva a dat pagina, iar la televizor e posibil ca în timp ce rulează reclama, omul să-şi prepare ceaiul. Publicitatea digitală însă trebuia să cuantifice exact efectul, trebuia să ştie cât de vizionată e reclama cu adevărat.

Şi ştie asta, doar că nu poate şti cât de vizionată e de oameni. Măsurătorile precise şi plata per vizionare au făcut profitabilă folosirea roboţilor, ori aşa numiţii boţi, în jargonul publicitarilor. Date citate de Financial Times arată că pe 10% din calculatoarele din America sunt instalate programe care navighează de capul lor fără ca proprietarul să ştie. Mai mult, unele studii au arătat cum din vizionările anumitor reclame doar 20% au fost generate cu adevărat de oameni, altele au ajuns însă la un procent mult mai mic de 2%.

Succesul reclamei online e atât de nesigur fiindcă şi sistemul în care operează e complex. Între cumpărător şi vânzătorul de reclamă există straturi întregi de intermediari, e şi multă automatizare iar la final e neclar cine cui vinde publicitate şi pe ce site ar trebui să apară reclama mai exact. Într-o ceaţă ca aceasta, înşelătoriile pot fi oriunde. Până şi platforma de vânzări a Google are 1.000 de oameni care se ocupă exclusiv cu dezvoltarea soluţiilor de eliminare a fraudelor din sistem.

Totuşi, frauda nu dispare, asta şi din cauză că platformele online, fie că sunt ziare sau bloguri, sunt disperate să încaseze. Concurenţa pentru spaţii de vânzare e atât de mare încât preţul reclamei online e foarte jos. De multe ori vizionările cerute trebuie să fie de ordinul milioanelor iar banii încasaţi sunt puţini. Multe siteuri sunt dispuse să nu joace corect pentru a-şi maximiza veniturile. Ar putea oferi conţinut mai bun, dar frauda e atât de extinsă încât apare o problemă uriaşă de concurenţă neloială. Totuşi, tot mai multe companii devin circumspecte vis-a-vis de vizionările suspect de mari ale unor siteuri şi preferă să nu se mai încreadă în cifre. La final marfa nu e traficul online de fapt, ci efectul real pe care reclama îl are asupra vânzărilor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România de care fuge toată lumea, deși chiriile încep de la 9 lei: "Au zis că nu mai pot sta în...
Digi FM
Florin Negruțiu dezvăluie strategia subtilă a lui Marcel Ciolacu în PSD și politica din spatele alegerilor...
Pro FM
Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A trebuit să iau antibiotice vreo 3...
Film Now
Ben Stiller spune că a fost terifiat de recenziile îngrozitoare primite în urma lansării filmului „Zoolander...
Adevarul
Scene horror în centrul Londrei. Mai mulți cai plini de sânge și-au aruncat călăreții și au lovit mașini și...
Newsweek
Pensie cu 3.200 lei mai mică la recalculare pentru un pensionar. Ce meserie a avut și cât timp?
Digi FM
Fiica lui Catherine Zeta-Jones, o copie fidelă a mamei sale la 21 de ani. Carys strălucește în rochia mamei...
Digi World
Un artist din Franța a devenit prima persoană care a călătorit într-o mașină zburătoare: „A fost o experiență...
Digi Animal World
Un aligator a adormit sub un avion al Forțelor Aeriene din Florida. Momentul când reptila este evacuată de pe...
Film Now
Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel. Actorul și iubita lui cu 21 ani mai...