Analiză. Care este cel mai popular tip de conținut pe Facebook

Data publicării:
Popular Smart Phone Apps Of 2016
Foto: Guliver/Getty Images

Conținutul video este cel mai popular tip de conținut de pe Facebook, arată o meta-analiză realizată de blogul IT&C Buzzsumo, pornind de la evaluarea a 100 de milioane de materiale video publicate pe celebra rețea de socializare, potrivit Agerpres.

Popular Smart Phone Apps Of 2016
Foto: Guliver/Getty Images

Numeroși experți în comunicare s-au pronunțat cu privire la impactul pe care materialele video îl vor avea pe Facebook și cât de importante se vor dovedi acestea pentru marketingul rețelei de socializare, iar concluziile din această vară ale studiului inițiat de Buzzsumo demonstrează cât de copleștitoare a devenit dominația conținutului video, inclusiv Facebook Live video. În cadrul studiului au fost analizate 100 de milioane de clipuri video publicate în ultimul an.

Conform acestei analize, conținutul video postat pe Facebook este cel mai probabil să ajungă la audiențe și să atragă reacții din partea utilizatorilor rețelei de socializare. Media postărilor de conținut video în luna aprilie 2017 a atins 12,05% din totalul audienței pe pagină, depășind cu puțin fotografiile (cu 11,63%), link-urile către diferite site-uri (7,81%) și update-urile de status (doar 4,56%).

De asemenea, conținutul video a atras cel mai ridicat număr de reacții din partea utilizatorilor Facebook. Pentru publicațiile importante, așa cum este The Guardian, articolele care atrag cele mai multe reacții sunt în continuare cele publicate în formatul „tradițional”, text. Însă în ceea ce privește Facebook, cel mai accesat și mai comentat conținut este cel în format video. Spre exemplu, clipul publicat de The Guardian pe Facebook în care președintele Barack Obama citește într-o emisiune de televiziune un mesaj pe Twitter publicat de Donald Trump în care acesta comenta despre Obama că este cel mai slab președinte din istoria Americii, a strâns peste 685.000 de like-uri, peste 55.000 de comentarii și a fost redistribuit de peste 490.000 de ori — ajungând la un nivel de popularitate printre utilizatorii de Facebook pe care și l-ar dori orice actor de presă.

În ceea ce privește un top al celor mai populare clipuri de pe Facebook după variabila conținut, cele mai accesate sunt cele despre mâncare și rețete de mâncare. Pagini precum BuzzFeed Tasty sunt foarte accesate, iar mulți dintre utilizatori reacționează prin comentarii, redistribuind sau pur și simplu lăsând un emoticon în urma lor. Pe locul doi, la mare distanță, se plasează paginile de Fashion & Beauty, urmate de cele cu animale de companie.

Un videoclip scurt generează, în medie, mai multe reacții pe Facebook decât unul de lungime medie sau mare. Conform acestei analize, cele mai multe reacții din partea utilizatorilor de Facebook sunt primite pentru conținut video de 60 până la 90 de secunde. Ce este mai scurt de atât nu poate fi interesant, ce este mai lung poate deveni plictisitor. După depășirea pragului de 90 de secunde, statistica înregistrează o scădere a interesului pentru conținutul video pe măsură ce durata acestuia crește, până la clipurile cu durata de aproximativ 6 minute, de la care interesul și reacțiile utilizatorilor de Facebook rămân constante. De asemenea, este important de menționat și că materialele video foarte scurte, de sub 30 de secunde, au generat, în medie, cele mai puține reacții dintre toate.

De asemenea, această analiză remarcă o creștere a numărului de transmisii video în format Facebook Live. În aprilie 2017, Fidji Simo, șeful departamentului video de la Facebook, a anunțat că nu mai puțin de 20% din conținutul video de pe rețeaua de socializare sunt transmisiuni live, iar perioada dedicată în fiecare zi de utilizatori pentru a urmări aceste materiale a crescut de patru ori în ultimul an. Acesta este, în parte, efectul prioritizării materialelor video live de către Facebook.

Utilizatorii rețelei de socializare reacționează diferit la conținutul Facebook Live Video, față de conținutul video propriu-zis. Astfel, conform acestei analize, numărul de reacții sau interacțiuni față de conținutul Facebook Live Video cresc pe măsură că transmisiunea video durează mai mult, până la limita de 15 — 16 minute, după care se mențin la un nivel constant. Cele mai populare 10.000 transmisiuni Facebook Live au în medie durata de 20 de minute.

Însă, în pofida acestor discrepanțe, în medie, numărul de reacții pentru conținutul Live și Non-Live de videoclipuri de pe Facebook este similar: clipurile video postate pe Facebook primesc în medie 928 de reacții din partea utilizatorilor, în timp ce transmisiunile Facebook Live adună în medie 1043 de reacții.

De asemenea, autorii studiului au remarcat că formatul transmisiunilor Facebook Live atrage mult mai multe comentarii, relativ la numărul total de reacții din partea utilizatorilor. În acest caz, aproximativ 25% dintre reacții erau comentarii, ceea ce este de înțeles ținând cont de faptul că sunt evenimente live iar cei interesați pot pune întrebări și pot primi răspunsuri în timp real.

În ceea ce privește cele mai răspândite reacții la conținutul video de pe Facebook, acestea sunt reprezentate de postarea emoticoanelor pentru hohote de râs și a celor cu inimioare (love). Postarea de emoticoane „love” marchează în special reacțiile la postarea de conținut video despre filme, staruri din lumea sportului și celebrități în general. Reacția prin emoticonul „love” este cea mai frecventă și în cazul transmisiunilor prin Facebook Live.

Care este însă cea mai potrivită metodă de introducere a conținutului video pe Facebook? Cât de mare trebuie să fie textul de prezentare a materialului video pentru a obține un efect cât mai bun asupra utilizatorilor rețelei de socializare? După analiza celor mai populare 10.000 de clipuri video postate pe Facebook în perioada iunie 2016 — iunie 2017, autorii studiului au ajuns la concluzia că un text scurt de introducere, între 61 și 84 de caractere, oferă cele mai bune rezultate.

Concluziile acestei analize, pentru persoanele sau instituțiile care sunt interesate să genereze conținut video cât mai popular printre utilizatorii Facebook sunt următoarele: Videoclipul trebuie să fie scurt, între 65 și 115 secunde, trebuie să fie adus atenției utilizatorilor rețelei de socializare printr-un text de asemenea scurt — în jur de 61 de caractere — și scris în așa fel încât să încurajeze sau să trezească interesul accesării clipului. Pentru sesiuni de Facebook Live trebuie avute în vedere durate mai lungi, de 15 — 20 de minute. Din punct de vedere al subiectelor abordate în videoclipuri, cele mai populare sunt cele care oferă sfaturi practice, în genul celor „cum să faci” anumite lucruri, dar și materialele cu subiecte inspiraționale și cele cu umor sunt foarte populare. De asemenea, este bine ca materialul video pe care-l postezi pe Facebook să poată fi redistribuit — cele mai populare clipuri primesc mai multe redistribuiri decât like-uri.

BuzzSumo este o platformă pentru marketing de conținut și agenții SEO (subcategorie a marketingului online care oferă servicii de promovare în motoarele de căutare și crește eficiența site-ului și vânzările magazinelor online), care oferă soluții pentru identificarea de conținut interesant și atractiv pe piața digitală.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate