Sari la conținut

Google a început să blocheze reclamele intruzive în browser-ul Chrome

Tehnologia de blocare a reclamelor intruzive a fost activată în Google Chrome.

chrome adblocker

Foto: Gizmodo

Aşa cum avertiza încă de anul trecut, Google a început din 15 februarie să blocheze în propriul browser web reclamele considerate intruzive.

Clasificarea reclamelor ca acceptabile sau intruzive a fost realizată de o structură numită Coalition for Better Ads, din care fac parte atât companii de tehnologie, precum Google şi Facebook, dar şi unele dintre cele mai importante instituţii de presă.

Popup-urile, prestiţialele (reclamele care se încarcă înaintea conţinutului şi-l acoperă), reclamele care acoperă mai mult de 30% din ecran, clipurile video cu sunet care pornesc singure – sunt câteva dintre tipurile de reclame care sunt acum blocare în Chrome, atât pe desktop, cât şi pe mobile.

Un site care afişează una sau mai multe reclame din categoriile considerate intruzive, va avea blocate toate reclamele, inclusiv cele acceptabile.

De asemenea, nu se ţine cont de reţeaua care livrează reclamele, iar acestei reguli se supun inclusiv reclamele furnizate de Google. Cu alte cuvinte, şi site-urile care au reclame prin AdSense  sau DoubleClick se pot trezi cu reclamele blocate, dacă cel puţin una dintre acestea încalcă noile reguli.

Utilizatorii vor lua contact cu noua funcţie prin intermediul, ironic, al unui pop-up. Când va ajunge pe un site pe care Chrome blochează reclamele, va fi afişat un pop-up care va oferi opţiunea blocării sau afişării reclamelor considerate intruzive.

De asemenea, utilizatorii ar trebui să se aştepte la o uşoară creştere a vitezei de încărcare a site-urilor cu reclame blocate, dar şi la o creştere a consumului de memorie, ceea ce va implica şi un consum mai mare de energie.

Primele regiuni în care va începe să funcţioneze noul sistem de blocare a reclamelor din Chrome sunt Statele Unite şi Europa de Vest, acestea constituind focusul coaliţiei până acum.

Google spune că, după ce a anunţat anul trecut că va bloca reclamele intruzive în Chrome, 42% dintre publisheri şi-au rezolvat deja problemele, iar ceilalţi o vor face în momentul în care vor vedea că le scad veniturile.