Emoticonul „râd cu lacrimi” începe să se demodeze. Cu ce este înlocuit de generațiile mai tinere

emoticonul rad cu lacrimi
Emoticonul „râd cu lacrimi” este cel mai folosit în prezent pe rețelele sociale, dar cei mai tineri utilizatori îl consideră demodat Foto: Guliver/GettyImages

Emoticonul 😂 „râd cu lacrimi” și-ar putea trăi ultimul său an de glorie. În prezent, este folosit cel mai mult în comunicarea pe rețelele sociale și în SMS-uri, dar pare să nu mai aibă la fel de mult succes printre reprezentanții generației Z.

În 2015, „emoji” era ales cuvântul anului de Oxford University Press, pentru ca în 2017, Apple să anunțe care este cel mai popular emoji: chiar emoticonul „râd cu lacrimi”.

Potrivit site-ului Emojitracker, care numără folosirea emoticoanelor pe Twitter, simbolul grafic pentru „râd cu lacrimi” este în mare vogă și este de departe cel mai folosit emoji.

Totuși, potrivit CNN, printre tinerii din generația Z (cei născuți între 1996 și 2010) nu ar mai fi atât de popular. Ei consideră că simbolul este demodat, nu mai este „cool” - o părere de-a dreptul șocantă pentru milleniali, obișnuiți să folosească frecvent emoticonul.

Și un alt emoticon înrudit cu „râd cu lacrimi”, cel care desemnează „râd de mă tăvălesc pe jos” (🤣), nu mai este în vogă printre tinerii americani. 

Potrivit sociologilor, tendința este cât se poate de naturală. Celebrul „smiley” este lăsat la o parte, pentru că generația Z are nevoie de propriile sale coduri. Tinerii nu mai vor să mai folosească aceleași simboluri ca părinții lor sau ca frații lor mai mari.

Citiți și:  Povestea celui mai cunoscut emoticon. Cum a apărut Smiley Face, acum 56 de ani

„Moartea” râsului

Potrivit CNN, tinerii americani preferă să folosescă un alt emoji, „cap de mort” 💀, pentru a desemna echivalentul expresiei „mor de râs”. 

Specialiștii spun că aceste emoticoane au și o funcție creativă, nu sunt folosite întotdeauna în sens literal, ci și într-o manieră ludică, ironică sau pentru a ajuta la interpretarea unor mesaje ce ar părea ambigue. În plus, ca și în modă, folosirea anumitor emoticoane sau simboluri specifice comunicării de pe rețelele sociale poate dispărea pentru o vreme, ca apoi să revină.

Astfel, CNN remarcă folosirea mai frecventă de către generația Z a expresiei „lol” (laughing out loud, râd cu hohote - n.r.), în timp ce millenialii ar folosi-o mai puțin. 

O altă variantă convenabilă pentru cei mai tineri dintre utilizatorii rețelelor sociale ar fi emoticonul 😭 (numit oficial „Loudly Crying Face”), care poate desemna o tristețe copleșitoare, dar și un râs incontrolabil. La fel, prescurtarea „lmao”, care de asemenea desemnează amuzamentul. 

Generația Z - adică cei născuți după 1996 - au crescut în vremuri în care internetul era deja peste tot, inclusiv în mâinile lor. Spre deosebire de ei, unii milleniali (cei născuți între 1981 și 1996) își aduc aminte de timpurile când internetul nu era așa o prezență constantă în viața lor și mulți au făcut cunoștință cu emoticoanele și jargonul internetului nu prin SMS-uri sau rețele sociale, ci folosind mai întâi serviciul AOL Instant Messenger.

În plus, generației Z îi place să atribuie propriile înțelesuri unor emoticoane consacrate. De pidă, un emoji care arată o persoană purtând o pălărie de cowboy (🤠) și cel al unei persoane care stă în picioare au ajuns să fie folosite pentru a semnala o situație jenantă. Alții folosesc emoticoane aparent pozitive, precum steluțe, curcubeie, zâne etc. asociindu-le, de fapt, cu ceva negativ. „Generația noastră este foarte sarcastică”, a declarat un tânăr intervievat de CNN. 

Citiți și:  Cum a devenit emoji „OK” un simbol al urii

Editor : Luana Pavaluca

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate