Facebook a exagerat audienţa reclamelor

Data publicării:
World Cup, Ebola top Facebook sharing list
Foto: Gulliver/GettyImages

Facebook a umflat datele despre consumul de reclame al utilizatorilor timp de doi ani de zile.

World Cup, Ebola top Facebook sharing list
(FILES) In this May 10, 2012 file photo, a view of and Apple iPhone displaying the Facebook app's splash screen in front of the login page on a computer are shown in Washington, DC. Football's World Cup and the Ebola outbreak topped the list of topics shared by Facebook users around the globe in 2014, the social networking giant said December 8, 2014. The World Cup was the top item, followed by the Ebola crisis, Brazilian elections, the death of actor Robin Williams and the "ice bucket challenge," which saw participants around the world doused with frigid water to raise funds for research on Lou Gehrig's disease. Rounding out the top 10 were the conflict in Gaza, Malaysia Airlines -- which lost two aircraft during the year -- the Super Bowl, the Ferguson, Missouri protests following the death at the hands of police of an unarmed black man, and the Sochi Winter Olympics. AFP PHOTO / KAREN BLEIER /FILES

Wall Street Journal arată că Publicis Media, care a dat anul trecut 77 de milioane de dolari pentru ca reţeaua să-i publice reclamele, a fost anunţat de Facebook că statisticile de consum au fost exagerate cu cel puţin 60 de procente. Asta pentru că la calcularea duratei medii de vizionare a unui clip erau excluşi cei care se uitau mai puţin de 3 secunde. Practic nu au fost luaţi în considerare utilizatorii care închideau reclama imediat şi cu o medie exagerată în faţă, companiile erau făcute să creadă că succesul spoturilor lor e mult mai mare.

Facebook a încasat 5,2 miliarde de dolari doar între aprilie şi iunie de pe urma vânzării de reclame, dar acum anunţă că schimbă metoda de calcul a consumului. Însă pentru publicitari şi pentru companiile media semnele de întrebare vor persista, fiindcă nici Facebook nici Google nu accepta ca datele lor să fie verificate de terţi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri