Facebook anunţă schimbări majore

Data actualizării: Data publicării:
mark zuckerberg

Se vor face modificări majore în aspectul şi în funcţionarea Facebook. Reţeaua va avea un design mai puţin încărcat, cu mai puţin albastru, şi va fi mai rapidă, promite fondatorul Mark Zuckerberg. De asemenea, News Feed-ul de la Facebook își va pierde din importanţă. În schimb, platforma va pune accent pe comunicarea privată. La toate acestea se adaugă şi un canal de cumpărături.

„Pe măsură ce lumea devine mai mare și mai conectată, avem nevoie de intimitate mai mult ca niciodată. De aceea, cred că viitorul va fi privat. Acesta este următorul capitol pentru serviciile noastre. Vom da posibilitatea miliardelor de oameni din toată lumea să poarte cele mai personale conversaţii fără să-şi facă griji că hackerii, guvernele sau chiar noi putem vedea ce discutaţi”, a declarat Mark Zuckerberg.
„Am construit o nouă aplicație pentru desktop, pentru conversații în scris și video. Numim această variantă FB5. Pune un accent mult mai mare pe comunități și le dă un rol la fel de important ca și prietenilor. Iată cum va arăta! Aplicația va avea un design mult mai curat, grupurile private vor fi în centrul experienței. De asemenea, refacem site-ul Facebook complet, de la zero, îl reproiectăm pentru a fi mai rapid și mai simplu”, a explicat fondatorul celei mai populare rețele sociale.
„Cred că dacă vom construit un serviciu complet criptat, interoperabil, având private toate modurile prin care oamenii interacționează, atunci vom aduce lumii o contribuție importantă”, a punctat Zuckerberg.

Schimbările vin după un an 2018 dificil, în care rețeaua socială a fost intens criticată pentru modul dezastruos în care a gestionat datele personale ale celor peste 2 miliarde de utilizatori.

Grupurile de discuții, cel mai important element al noii versiuni 

Grupurile vor deveni cel mai important element al noii versiunii de Facebook. Pictograma care facilitează accesul la grupuri va fi plasată în centrul barei de butoane pentru a fi mai uşor accesibilă şi pentru a încuraja folosirea grupurilor de discuţii. Acestea vor beneficia de o secţiunea similară newsfeed-ului, care va afişa cele mai interesante postări din grupurile pe care utilizatorul le accesează cel mai frecvent. Conform celor de la de la Facebook, peste 400 de milioane de utilizatori ai reţelei sociale fac parte din cel puţin un grup de discuţii pe un topic pe care-l consideră important.

Atenție specială pentru evenimente

De o atenţie specială se bucură şi partea de evenimente a reţelei sociale, considerată al doilea punct de focus al update-ului, după grupurile de discuţii. Facebook vrea ca noua secţiune de evenimente să fie locul pe care utilizatorii îl accesează prima oară atunci când sunt în căutarea unor evenimente care se desfăşoară în apropiere.

Această secţiune organizează evenimentele în funcţie de locul în care se desfăşoară şi de data la care au loc, putând fi uşor găsit în cadrul unui calendar intuitiv. Domeniile de interes şi prietenii care participă sunt alte două elemente pe baza cărora vor fi afişate evenimente noi.

Noul design elimină albastrul tradiţionalul din partea superioară a aplicaţiei, care este acum mult mai albă. De asemenea, spun cei de la Facebook, aplicaţia ar trebui să fie şi mult mai rapidă după ce a suferit un nou proces de optimizare.

Update-ul a fost deja lansat atât pe iOS, cât şi pe Android, urmând să fie disponibil în zilele următoare pentru toţi utilizatorii, scrie News.ro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri