Facebook își construieşte o „sală de război”

Data actualizării: Data publicării:
Facebook Annouces A New Product
Foto: Guliver/Getty Images

Facebook construieşte o sală „de război” la sediul central din Menlo Park, pentru a identifica şi elimina orice tentativă de amestec în alegerile din SUA de la jumătatea mandatului, relatează Business Insider, scrie News.ro.

Facebook Annouces A New Product
Foto: Guliver/Getty Images

Alegerile sunt programate să aibă loc la 6 noiembrie, iar Facebook creează un laborator informativ la care vor lucra printre cele mai strălucite minţi din industria tehnologiei.

Samidh Chakrabarti, directorul pentru angajament civic al Facebook, a declarat pentru NBC News că operatorul reţelei de socializare trebuie să fie pregătit pentru orice, după controversa provocată de reacţia slabă avută în cazul intervenţiei Rusiei în alegerile prezidenţiale din 2016.

„Construim această sală de război, o încăpere fizică, cu oameni din companie din discipline diferite, aşa încât, pe măsură ce vom descoperi probleme care ar putea apărea în orele de dinaintea alegerilor, vom putea lua măsuri rapide şi decisive”, a declarat Chakrabarti.

Acesta a declarat, luna trecută, pentru site-ul Recode, că  în această sală vor exista mai multe ecrane pe care vor fi monitorizate activităţile neobişnuite de pe Facebook. Unele ecrane vor fi prevăzute şi cu alarme, care vor avertiza în legătură cu creşteri sau scăderi neaşteptate ale activităţilor.

La aceste operațiuni vor participa angajaţi ai Facebook în domeniul ingineriei, ştiinţei datelor, politicilor publice şi alte domenii ale afacerii, potrivit Recode.

„Această sală este importantă nu atât în privinţa tehnologiei, cât a procesului de a avea oameni din domenii diferite, capabili să pună diagnostice şi să rezolve orice fel de probleme acute pe care le observăm”, a declarat Chakrabarti pentru site-ul Recode.

În interviul acordat NBC, Chakrabarti a spus că Facebook se află într-o „cursă a înarmării” și este mult mai bine echipată decât era în 2006. Compania a adoptat instrumente pentru transparentizarea publicităţii, arătând utilizatorilor cine plăteşte pentru publicitatea pe platforma sa, în timp ce a detectat, blocat şi eliminat peste un miliard de conturi false în ultimele şase luni.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri