Sari la conținut

Facebook schimbă politica de confidenţialitate de la 1 ianuarie 2015. Ce înseamnă modificările şi cum îţi poţi proteja datele personale

 

FOTO: Gulliver/Getty Images

Noua pagină numită "Privacy Basics" / "Informaţii elementare despre confidenţialitate” informează, practic, utilizatorul reţelei Facebook despre cum îşi poate controla informaţiile expuse, scrie Mediafax.

Schimbările le vor permite utilizatorilor să evite anumite tipuri de publicitate, de pe orice dispozitiv folosit. Deşi Facebook a pus mai demult la dispoziţie posibilitatea de a controla reclamele pe care le văd pe dispozitiv anume, această modificare nu se putea reflecta în setările contului, indiferent de dispozitiv.

Noua sa politică de confidenţialitate va oferi, de asemenea, mai multă informaţie despre modul în care date despre localizare, baterie şi puterea semnalului - care sunt preluate de aplicaţiile mobile - sunt folosite de Facebook. Compania spune că datele de localizare ajută la livrarea unor reclame relevante către utilizatori, iar prin preluarea informaţiilor despre baterie şi semnal, aplicaţia se asigură că procesul funcţionează în regulă.

Potrivit Facebook, update-urile nu vor schimba nicio setare, scopul fiind de a pune la dispoziţie mai multă informaţie pentru ca utilizatorii să poată face singuri schimbările pe care le doresc pentru propria confidenţialitate.

Profilul de Facebook, spaţiu public

"Protejarea informaţiilor personale şi furnizarea unui control eficient al confidenţialităţii se află la baza a tot ceea ce facem şi credem că aceste anunţuri sunt un pas important", a spus compania.

Facebook, care a spus că feedback-ul privind noile reglementări este binevenit, a anunţat că testează şi un buton "Cumpără" care permite achiziţionarea de obiecte fără să schimbi site-ul.

„Termenii noştri de utilizare acordă Facebook permisiunea să folosească şi să distribuie conţinutul pe care îl publici“, a spus un purtător de cuvânt al Facebook citat de Snopes. Conţinutul face Facebook să meargă, iar toţi utilizatorii trebuie să ştie că după ce i-ai acceptat termenii nu mai poţi da înapoi. Realitatea e că se poate nega retroactiv dreptul reţelei de a le folosi conţinutul după ce ai fost de acord iniţial cu acest lucru în primă fază. De asemenea, nici nu poţi să modifici sau să te împotriveşti termenilor reţelei sociale.

Pentru a-ţi ridica nivelul de confidenţialitate, trebuie să accesezi meniul care se deschide din simbolul în formă de lacăt aflat în partea dreaptă a barei albastre de sus. Dacă apeşi "See more settings", după care "Timeline and Tagging", ajungi în cea mai importantă secţiune legată de confidenţialitate, pentru că se ocupă de postările şi fotografiile în care te etichetează alţi oameni.

Aici poţi alege ce postări pot apărea pe cronologia ta - doar cele postate de tine, cele postate pe cronologia ta de prietenii tăi (inclusiv cele în care eşti etichetat) sau poţi stabili ca orice etichetare pe care o primeşti să fie mai întâi revizuită de tine, consultând de fiecare dată "View Activity Log".

Chiar sub "Timeline and Tagging" se află secţiunea "Privacy". Aici poţi alege cine are dreptul să vadă postările tale viitoare şi poţi, la fel, să bifezi opţiunea de a accepta postările altora înainte să apară pe cronologia ta. Următoarea întrebare este dacă vrei sau nu să "limitezi audienţa postărilor pe care le-ai partajat cu prieteni ai prietenilor sau publice". Dacă ai contul de Facebook de foarte mult timp, este foarte posibil ca timelin-ul tău să conţină nişte lucruri vechi pe care setările tale anterioare le-au lăsat la vederea mai multor oameni decât ţi-ai dori. Alege "Limit Past Posts", pentru ca numai prietenii tăi să poată vedea fotografiile sau postările respective.

Informațiile de pe Facebook, probă în instanțele din România

Cine te poate căuta după adresa de mail şi numărul de telefon pe care le-ai folosit la înscrierea pe Facebook? - Pe de o parte, dacă o persoană are mailul sau numărul tău de telefon, atunci probabil că e cineva pe care îl cunoşti destul de bine ca să deveniţi prieteni şi pe Facebook.

"Vrei ca motoarele de căutare să facă trimitere către cronologia ta?" - În alte cuvinte: Crei ca profilul tău de Facebook să apară ca sugestie când cineva îţi caută numele pe Google? cel mai probabil, răspunsul este "Nu", caz în care aceasta ar trebui să fie şi opţiunea selectată la setări.

În partea stângă, secţiunea "Blocking" îţi permite să nominalizezi aplicaţiile, paginile sau utilizatorii Facebook pe care nu vrei să îi vezi sau de care nu vrei să fii contactat. Este bine de ştiut că Facebook nu le trimite notificări celor cărora le blochezi accesul, dar s-ar putea să îşi dea seama ce se întâmplă dacă observă că nu mai faci parte din experienţa lor pe Facebook - cei blocaţi nu îi mai pot eticheta pe cei care i-au blocat, printre altele.

Încearcă să împiedici oamenii să îţi spargă contul

Sfatul experţilor în securitatea cibernetică este să foloseşti autentificarea în doi paşi pe orice site în care oferi multe informaţii de natură personală. Acest tip de autentificare se numeşte, în cazul Facebook, "Login Approvals" şi se găseşte tot la "Security Settings". Dacă alegi “Require a security code to access my account from unknown browsers,”/ "Cere un cod de securitate pentru accesarea contului meu din broswere necunoscute", Faceebok îţi va trimite un SMS cu un cod de fiecare dată când vei încerca să intri în cont dintr-un dispozitiv necunoscut. Codul îţi va asigura accesul şi, în plus, dacă primeşti un astfel de mesaj pe telefon când tu nu încerci să intri pe Facebook, atunci vei şti că altcineva încearcă să îţi spargă contul.

Îngreunează procesul prin care Facebook îţi poate folosi datele pentru publicitate

Deşi nu este posibil să scapi complet de toate reclamele care circulă pe Facebook, există modalităţi prin care poţi împiedica folosirea atât de uşoară a informaţiilor personale şi a activităţii tale online în scopuri publicitare.

Secţiunea de publicitate, "Ads", se află spre sfârşitul unei liste de opţiuni din partea stângă a meniului "Settings". Apasă butonul "Edit", din dreapta secţiunii "Ads and Friends". Aici poţi să afli mai multe despre "social ads", care, potrivit Facebook, le arată prietenilor tăi un mesaj de la cel care plăteşte reclama, imediat după acţiuni pe care le faci tu. Dacă, de exemplu, tu vei da "Like" la pagina de Facebook a unui restaurant, atunci este posibil ca prietenii tăi să vadă o reclamă la acelaşi restaurant, alături de un mesaj care le aminteşte că tu, prietenul lor, ai apreciat deja pagina. Dacă preferi ca acest lucru să nu se întâmple, caută opţiunea "Pair my social actions with ads for" / "Leagă acţiunile mele sociale de reclame pentru" şi alege "No One". Alternativa şi, în acelaşi timp, opţiunea aleasă automat de Facebook, este "Only My Friends".

În continuare, vei vedea opţiunea "Ads Based on Your Use of Websites or Apps Off Facebook” / "Reclame bazate pe folosirea de site-uri sau de aplicaţii în afara Facebook-ului". Aceasta explică de ce, de exemplu, vezi reclame Facebook la obiectele pe care le cauţi pe Google, la scurt timp după ce le cauţi. Dacă preferi să nu se mai întâmple acest lucru, accesează link-ul Facebook către "Digital Advertising Alliance", unde poţi alege să nu mai primeşti "reclame bazate pe comportamentul online" de la peste o sută de companii şi agenţii de publicitate care au decis să îţi ofere opţiunea de a face acest lucru. Va trebui să repeţi acest proces pentru fiecare browser pe care îl foloseşti ca să îţi accesezi contul de Facebook.







Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale