Sari la conținut

Imperiul Facebook și revoluţia social media

„Există o nouă formă de peţit cibernetic: site-uri de reţele sociale ale universităţilor. Să fie acesta următorul mare succes? Din Watertown, Massachusetts, Mark Zuckerberg, fondatorul site-ului Thefacebook.com al Universităţii Harvard” - așa îl prezenta CNBC pe Zuckerberg în 2004.

Ceea ce în urmă cu 12 ani era o noutate, o idee care s-a născut într-o cameră de cămin de la Harvard, este astăzi un imperiu cu un impact pe care nimeni nu ar fi îndrăznit să şi-l imagineze. Facebook a revoluţionat felul în care oamenii comunică, a schimbat comunicarea politică, piaţa de publicitate, dar şi consumul de internet şi de gadget-uri.

La doar 12 ani de când a fost fondat, Facebook este un mare imperiu, care are o populaţie vastă, e extrem de bogat, e condus de un lider carismatic şi, nu în ultimul rând, e un imperiu cu un impact şi o influenţă incredibil de crezut”, scrie The Economist.

O simplă privire aruncată asupra celor mai importante statistici ne arată că termenul „imperiu” nu este deloc o figură de stil în acest caz.

Facebook este a şasea cea mai valoroasă companie din lume în funcţie de capitalizarea bursieră. Valorează 325 de miliarde de dolari. Nici nu e de mirare, dacă ne gândim că Facebook are 1,6 miliarde de utilizatori. Adică peste 20% din toată populaţia lumii! Dintre aceştia, un miliard de oameni, aproximativ o treime dintre cei care au acces la Internet, petrec, în medie, 20 de minute pe reţeaua socială, în fiecare zi. Asta nu e tot: un studiu citat de jurnaliştii The Economist a arătat că 22% din timpul petrecut de americani pe Internet mobil este pe Facebook, dublu faţă de Google şi YouTube la un loc.

Toate aceste date înseamnă bani şi multă, foarte multă informaţie. Mark Zuckerberg are mai multe date despre consumatorii produsului său decât aproape orice altă companie în istorie. Pentru lumea publicităţii, acest cufăr plin cu informații este o adevărată comoară.

Chiar şi aşa, Mark Zuckerberg vrea mai mult: supremaţia în viitoarea eră a inteligenţei artificiale şi a realităţii viruale. Acesta este cea mai recentă dintre ambiţiile imperiale ale co-fondatorului Facebook.

Cred că sunt multe motive pentru a crede că următoarea platformă computerizată va avea legătură directă cu vederea. Dacă vă gândiţi la telefoane, acestea fac multe lucruri şi le fac chiar bine. Dar este puţin nefiresc să îl scoţi din buzunar când vrei să interacţionezi cu el. Nu este atât de captivant. E drăguţ să poţi să cauţi manual prin fişiere, dar, în viitor, dacă vrei să te uiţi în jurul tău, ar trebui să poţi, pur şi simplu, să te uiţi în jurul tău. Dacă vrei să selectezi ceva, ar trebui să poţi să te uiţi la acel lucru. Cred că aceasta este direcţia în care se îndreaptă lucrurile. O dată la 10-15 ani, apare o nouă platformă mare. Cred că realitatea virtuală e una dintre ele”, spune Mark Zuckerberg.

Fondatorul Facebook mai vrea ceva: vrea să conecteze mai multă lume la Internet prin intermediul dronelor, un plan extrem de ambiţios şi, deopotrivă, controversat.

Nicicând de la Roma antică încoace, acest gest nu a mai reuşit să reprezinte atât de multă putere ca acum. Există, însă, şi riscuri.

Găsirea unui echilibru între a fi din ce în ce mai implicat în viaţa a miliarde de oameni, a face un profit uriaş de pe urma acestui aspect şi a evita o reacţie de respingere va fi una dintre cele mai mari provocări ale mediului de afaceri din acest secol. Chiar şi în Roma antică, împăraţii au constatat, uneori, că mulţimea se putea întoarce brusc împotriva lor. Aplaudaţi-l, deci, pe domnul Zuckerberg. Dar, în acelaşi timp, temeţi-vă de el”, scrie The Economist.

Etichete: Mark Zuckerberg , social media , video , the economist , relele sociale

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale