Povestea primului canal de YouTube cu buton de diamant din România

Data actualizării: Data publicării:
parinti loolookids

În urmă cu şapte ani, erau doi părinţi normali, care îşi doreau să le ofere propriilor copii conţinut de calitate pe YouTube. Astăzi, canalul lor este celebru în întreaga lume şi melodiile create de ei înregistrează săptămânal aproape 150 de milioane de vizualizări. Asta înseamnă de şapte ori populaţia României. Iar de curând, au adus în ţară şi primul buton de diamant de la YouTube. Urmăriți mai jos povestea unor părinţi cu viziune.

În decembrie 2012, Cristina şi Alexandru Badan lansau, în preajma Crăciunului, videoclipuri cu colinde pentru copii, pe YouTube. Online-ul era un domeniu la început de drum în România, iar cei doi soţi, unul - inginer mecanic, iar celalalt - tehnician dentar, stiau putine despre lumea digitală. Aveau însă un mare vis pentru care au riscat totul.

Alexandru Badan - fondator LooLoo Kids: „De a le oferi conţinut educativ în primul rând copiilor noştri. De ce nu găsesc conţinut sau cântecelele copilăriei pe YouTube? Şi atunci am zis: Hai să le facem noi! Până la finalul lunii aveam 20 de abonaţi şi 30 de mii de vizualizări. Era ceva wow pentru noi”.

Aşa a apărut TraLaLa, cel mai popular canal cu videoclipuri educative de la noi din ţară şi proiectul de suflet al soţilor Badan, creat special pentru copiii lor. De altfel, cei mici au fost multă vreme şi cei mai severi critici ai animaţiilor.

„Ei au fost testerii. Da, exact, ei sunt testeri. În perioada de început ne-au ajutat extraordinar. De multe ori, chiar dădeau feedback: Mami, nu îmi place şarpele, mai bine era desenat altfel. Era colorat cu mov. Exact! Şi ascultam sugestiile, le implementam şi inclusiv datorită lor lucrurile au ieşit atât de bine”, povestește Alexandru Badan, fondator LooLoo Kids.

Vizualizările s-au adunat cu zecile de mii pe lună. A fost un semn că părinţii din România căutau melodii educative pentru copiii lor, iar canalul a început să crească. Soții Badan au investit în producţie, au lucrat cu profesionişti şi asta s-a văzut în calitatea tot mai bună a animaţiilor. Doi ani mai târziu, antreprenorii şi-au extins proiectul la nivel internaţional, cu conţinut în limba engleză.

Alexandru Badan - fondator LooLoo Kids: „Am observat comentariile părinţilor, ale educatoarelor, care deja începeau să utilizeze aceste materiale în grădiniţe şi ne-a dat curaj să facem următorul pas. (...) Liderul incontestabil în materie de animaţii este Johnny Johnny Yes Papa, este cea mai vizionată animaţie şi a adunat până acum peste 1,5 miliarde de vizualizări.  Avantajul a fost că am reuşit să adunăm o echipă extraordinară, astfel încât acum sunt peste 100 de persoane care ne ajută lună de lună ca să implementăm aceste proiecte”.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Vali Pintilescu - director de dezvoltare la LooLoo Kids şi TraLaLa - explică cine stă în spatele acestui succes:  „Animatori, textieri, oameni de concept, astfel încât obţinem acele 4 miliarde de vizualizări cu care ne putem lăuda acum, pe ultimele 365 de zile”.

Alexandru Badan - fondator LooLoo Kids: „Se întâmplă să dureze patru luni, cinci sau chiar şase luni de la idee până la implementare”.

Soţii Badan sunt din Iaşi, însă în birourile din orașul lor natal lucrează doar echipele de management şi comunicare. Producţia în sine este împărţită pe mai multe continente, iar videoclipurile sunt traduse în şapte limbi.

Alexandru Badan - fondator LooLoo Kids: „Pentru a putea concura cu canale din străinatate, erau două elemente: animaţie calitativă şi trebuiau să fie cântate de un nativ. Pentru înregistrări în limba engleză, utilizăm persoane din SUA”.

Vali Pintilescu - director de dezvoltare LooLoo Kids şi TraLaLa: „Părinţii se bucură de fiecare dată când publicăm. Comentează, mulţumesc”.

Alexandru Badan - fondator LooLoo Kids: „De multe ori, tot ce trebuie să facem asta e: să deschidem YouTube-ul, să ne uităm un pic la comentarii şi atunci ne trece orice, dacă mai avem vreo supărare. Ok, copilul meu a adormit în trei minute, grozav. Sunt mesaje care ne dau energie de a merge mai departe”.

LooLoo Kids este dovada că munca şi pasiunea sunt răsplătite în cele din urmă. Canalul a depăşit 14 milioane de abonaţi, a adunat peste 5,5 miliarde de vizualizări şi a adus, pentru prima dată în această parte a Europei, butonul de diamant oferit de YouTube.

Alexandru Badan - fondator LooLoo Kids: „Este al tuturor, nu doar al nostru. El vine la pachet şi cu responsabilitatea tot mai mare faţă de copii. Suntem responsabili de conţinutul creat, este important să fie educativ astfel încât copiii să aibă ce învăţa”.

Animaţiile cu Johnny şi prietenii lui sunt urmărite de peste 120 de milioane de familii din toată lumea, iar melodiile compuse la Iaşi sunt extrem de populare în Statele Unite şi în ţările din Asia.

Vali Pintilescu - director de dezvoltare LooLoo Kids şi TraLaLa: „Diferenţa majoră pe care am făcut-o noi a fost o atenţie obsesivă pentru tot ce înseamnă detaliu şi pentru muzică”.

Alexandru Badan - fondator LooLoo Kids: „Problema YouTube-ului la un moment dat este că oricine poate încărca, e o platformă deschisă. Copiii dau rapid click de la unul la altul. Şi atunci ăsta este unul dintre motivele pentru care YouTube ne susţine continuu. Ne vede ca pe nişte creatori de conţinut de calitate”.

Fondatorii LooLoo Kids nu se lasă îmbătaţi de gustul succesului. Pregătesc deja noi serii animate, care vor fi disponibile pe canalul de YouTube anul acesta şi vor să traducă melodiile în alte trei limbi străine.

Vali Pintilescu - director de dezvoltare LooLoo Kids şi TraLaLa: „Provocarea este să alegi dintre ideile care vin pe aceea care necesită investiţie şi efort acum. E politica tufei de trandafir. Hai să îl alegem pe cel care poate să crească cel mai frumos”.

Reporter: Ioana Matei
Imagine: Cătălin Avram

Urmăriți emisiunea „Jurnal pentru copii” în fiecare sâmbătă de la ora 9:30, la Digi24.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri