O nouă lege îi obligă pe influencerii din Norvegia să spună dacă și-au editat fotografiile de pe rețelele sociale

Data publicării:
fata naturala vs fata editata in photoshop
Norvegia a votat o nouă lege care îi obligă pe influencerii de pe rețelele sociale să declare dacă au editat fotografiile postate pe internet. Foto: GettyImages

Norvegia a votat o nouă lege care îi obligă pe influencerii de pe rețelele sociale să declare dacă au editat fotografiile postate pe internet. Legea va afecta orice postare plătită, pe toate platformele sociale, și este menită să reducă „presiunea corpului perfect” în rândul tinerilor, relatează BBC.

Madeleine Pedersen, în vârstă de 26 de ani, influencer pe Instagram, spune că se bucură de apariția acestei legi.

Ea a declarat pentru Radio 1 Newsbeat că este „timpul” ca regulile să fie schimbate și speră că legea va opri tinerii să se compare cu imaginile nerealiste de pe rețelele sociale.

„Sunt atât de mulți oameni care sunt nesiguri în ceea ce privește corpul sau fața lor”, spune ea.

„M-am luptat cu astfel de probleme corporale din cauza Instagram, în trecut. Cel mai rău este că nici măcar nu știu dacă celelalte fete la care mă uitam și-au editat fotografiile sau nu. De aceea avem nevoie de răspunsuri - avem nevoie de această lege”, a spus ea.

Madeleine spune că nu „simte nevoia” să-și editeze fotografiile, care ajung la un public de peste 90.000 de fani.

Ea schimbă „lumina, culorile și claritatea pentru a obține o atmosferă mai bună”, dar spune că nu va folosi niciodată o aplicație pentru a-și schimba aspectul feței și a corpului.

Noile reglementări au fost adoptate ca o modificare a Legii marketingului din Norvegia. Regele va decide când vor intra în vigoare. Site-ul Guvernului spune că scopul legislației este de a ajuta la reducerea presiunii provocate de „persoanelor idealizate în publicitate”.

„Printre altele, se introduce obligația de a marca publicitatea retușată sau manipulată în alt mod, dacă acest lucru înseamnă că corpul persoanei din reclame a fost modificat în ceea ce privește forma, dimensiunea și pielea”, adaugă acesta.

Sunt inclus filtrele, precum și modificările digitale ale fotografiilor. Legea vizează pe pe oricine postează publicitate plătită pe rețelele sociale - inclusiv influenceri, actori și cântăreți.

Eirin Kristiansen, influencer în vârstă de 26 de ani din Bergen, Norvegia, spune că noua lege este un „pas în direcția corectă”, dar consideră că „nu este foarte bine gândită”.

„Mi se pare mai degrabă o scurtătură pentru a remedia o problemă, dar care nu va aduce cu adevărat nicio îmbunătățire. Problemele de sănătate mintală sunt cauzate de mult mai mult decât o fotografie editată, iar un mesaj pe fotografiile publicitare nu va schimba modul în care se simt cu adevărat fetele și băieții tineri, în opinia mea”, spune ea.

Un studiu realizat în Marea Britanie anul trecut a constatat că majoritatea tinerilor cu vârsta sub 18 ani au declarat că imaginile din rețelele sociale au o influență „extrem de mare” asupra imaginii despre propria lor persoană.

Doar 5% din tinerii care au participat la sondaj au declarat că nu ar lua în considerare schimbarea aspectului lor fizic prin diete sau operații estetice.

Em Clarkson, influencer din Londra, spune că este important să fim selectivi cu privire la ceea ce umărim pe rețelele socialee.

Tânăra în vârstă de 26 de ani postează imagini neditate și adesea vorbește despre pericolul filtrelor și aplicațiilor de editare. Dar nu a fost întotdeauna așa.

„Când aveam 16 ani am descărcat Photoshop și am învățat cum să editez fotografii, astfel încât să pot posta o imagine a mea în bikini pe Facebook. Dacă aceste aplicații [de editare] ar fi existat atunci când eram nemulțumită de corpul meu, le-aș fi folosit”, spune ea.

Clarkson spune că, atunci când era mai tânără, i-a fost greu să se compare cu femeile pe care le vedea pe coperțile revistelor. Acum își face griji pentru persoanele mai tinere, care văd pe Instagram imagini editate „de 50, 100 de ori pe zi, în fiecare zi”.

Em spune că guvernul britanic trebuie să ia problema „mai în serios” și să introducă o lege ca cea a Norvegiei.

„Toți indicatorii arată problemele de sănătate mintală, tulburări de anxietate, tulburări de alimentație, totul este în creștere”, spune ea.

Editor : Monica Bonea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate