Regulile celui mai bogat om din lume

jeff bezos stilizat

Întâmplător sau nu, cele mai valoroase companii din lume sunt din domeniul tehnologiei. Amazon este una dintre ele. A atins anul acesta o valoare de piaţă de un trilion de dolari şi se luptă cot la cot cu gigantul Apple pentru primul loc. Este cel mai mare retailer global și în curând își va deschide două noi sedii în Statele Unite, întinse pe mai mult de 700.000 de metri pătraţi. Jeff Bezos,fondatorul Amazon, este privit ca un vizionar. Vorbește deja despre călătorii în spațiu. Asta, după ce a creat prima librărie online din lume, primul market cu self-service, livrările cu drone și nu numai. Este cel mai bogat om al planetei. Iată care a fost evoluția companiei sale, Amazon.

Ionuţ Muntean, Web Digital România: Amazon e un studiu de caz pentru tot ce înseamnă comerţul electronic.

Alexandru Negrea, consultant social media: În momentul în care apar business-uri care se dezvoltă în jurul business-ului tău, cred că poţi sa zici da, magazinul meu este un succes.

Octavian Palade - jurnalist tech: A devenit mai mult decât un magazin online, în sensul în care e o companie de tehnologie mai degrabă.

Povestea Amazon începe în 1994, când Jeff Bezos a decis să renunțe la cariera pe Wall Street și să se mute în Seattle, pentru a se dedica unui domeniu aflat la început de drum, internetul. Cu bani împrumutați de la părinți, antreprenorul a deschis într-un garaj amazon.com, prima librărie online din lume.

Cea mai mare librărie online

Cătălin Striblea, jurnalist Digi FM: Deschiderea pe care ţi-o dă Amazon este uluitoare pentru că mie mi se pare cea mai mare bibliotecă a lumii, cea mai importantă şi cu un acces instantaneu.

În prima lună, cărțile s-au vândut în toate cele 50 de state ale Americii, dar și în alte 45 de țări din lume, cu încasări de 20 de mii de dolari pe săptămână. A fost un succes neașteptat.

Cătălin Striblea, jurnalist Digi FM: Ţin minte că în prima lună în care am avut Amazon, cred că am cheltuit vreo 200 de euro aşa, în primele 10-15 zile, luând cărţi.

Iulian Machi - jurnalist tech: Şi ulterior, creşterea online-ului, a internetului, l-au adus... a fost pionier pe zona asta, ca să zic aşa. Dar au investit masiv şi în servere şi în echipamente, în tot ce înseamnă zona asta.

Listarea la bursă

În 1997, Jeff Bezos se întorcea pe Wall Street, dar în altă postură, aceea de a-și lista compania la bursă. În septembrie 2018, Amazon a devenit a doua companie din lume, după Apple, evaluată la o mie de miliarde de dolari.

Octavian Palade - jurnalist tech: A beneficiat de o piaţă absolut enormă. A avut acest noroc, această inspiraţie a pieţei, după care a învăţat cum să se muleze pe tendinţe, cum să ţină pasul cu vremea şi cum să îşi ţină mereu utilizatorii cât mai fericiţi practic.

Alex Damian, content creator: Dacă am nevoie de un produs care să îmi reziste şi de original, nu o copie, pot să mă duc către zona Amazon.

Ionuţ Muntean, Web Digital România: A evoluat incredibil, tot ce fac ei din perspectiva experienţei utilizatorilor, customizării paginilor, particularizării mesajelor, preţului, conţinutului, branduri născute pe Amazon, inclusiv serviciul lor de vânzare în marketplace. Bineînţeles, se bazează şi pe review-uri, deci ai şi review-uri acolo. E un univers în sine.

Primul magazin fără casă

Amazon a revoluționat felul în care oamenii își fac cumpărăturile și continuă să inoveze la acest capitol, prin tehnologie de ultimă generație. În 2016, a deschis Amazon Go, primul magazin fără caserii, în care clienții cumpără ce au nevoie pe baza unei aplicații și a inteligenței artificiale.

Alexandru Negrea, consultant social media: Asta-i partea care pentru un geek ca mine sună extraordinar, cum e şi butonul ăla pe care îl pui pe maşina de spălat şi pe care îl apeşi ca să îţi comanzi automat de pe Amazon detergent.

Cristian Florea, consultant social media: Mi se pare că este un pas foarte important în ceea ce înseamnă viitorul shoppingului.

Octavian Palade - jurnalist tech: Lumea intră, cumpărăturile sunt scanate automat şi conturile utilizatorilor de Amazon sunt taxate pe baza cumpărăturilor pe care le-au luat de la raft şi cu care au plecat acasă fără să mai interacţioneze cu altcineva.

Bogdan Miu, jurnalist Digi FM: Te scanează tot timpul. Ce ai pus, ce ai scos, dacă te răzgândeşti, ţi le scoate. Nu ştiu dacă ar prinde în România. Românului îi place să aibă un coş mare. Plus că e şi interacţiunea cu doamna de la casă, mai schimbi două vorbe, cash, card, te întreabă, bonuri de masă.

Alexandru Negrea, consultant social media: Sunt nişte oameni care depistează probleme şi încearcă să le rezolve. Amazon se încadrează şi aici, pe zona de inovaţie.

Un nou sediu = o comunitate

Anul acesta, Amazon a anunțat deschiderea unui al doilea sediu, pe care a decis să îl împartă în două. Astfel, va putea angaja mai mulți oameni talentați, a spus Jeff Bezos. Campusurile vor fi construite în New York și Virginia, iar în jurul lor se va dezvolta o adevărată comunitate. Amazon a anunțat că va investi 5 miliarde de dolari în noile sedii, care vor oferi nu mai puțin de 50 de mii de locuri de muncă.

Alexandru Negrea, consultant social media: Nu mă declar fan al stilului de management de la Amazon pentru că îmi dau seama că sunt nişte oameni care muncesc acolo pe rupte, pe un salariu care nu e chiar cel mai bun, în condiţii care nu sunt chiar la standardele pe care ni le-am dori.

Bogdan Miu, jurnalist Digi FM: Mulţi dintre cei care fac Amazonul să meargă sunt români. Sunt dintre cei mai bine pregătiţi şi cred că e un motiv pentru care mulţi din zona de IT nu au plecat din ţară, pentru că vin aceste companii care îşi deschid hub-uri în România.

Regulile lui Jeff Bezos

Jeff Bezos are câteva reguli de la care nu se abate niciodată: doarme opt ore pe noapte, îşi programează întâlnirile importante înainte de ora 12 şi niciodată cu un număr mai mare de persoane decât cele care s-ar putea sătura cu două pizza. Ţine extrem de mult la eficientizarea timpului, motiv pentru care se întâlneşte cu investitorii companiei sale doar şase ore pe an. Oricât de ciudate ar părea, sunt lucruri care cu siguranţă funcţionează, dacă ne uităm în contul antreprenorului, care, anul acesta, depozitează nu mai puţin de 140 de milioane de dolari.

Octavian Palade - jurnalist tech: E o companie care investeşte foarte mult în tehnologie şi nu doar în domeniul său. Jeff Bezos, fondatorul şi CEO-ul ei, vorbeşte de multe ori despre atingerea a noi planete, are planuri de viitor foarte mari.

Nu există nișă pe care afacerea lui Jeff Bezos să nu o acopere și continuă să se extindă în domenii care nu au legătură cu shopping-ul online. Fondatorul Amazon are și o companie care produce rachete.

De la comerț, la rachete

Pasiunea lui Jeff Bezos pentru spațiu a dus și la nașterea asistentului virtual Alexa, pe care a creat-o după modelul vocii computerizate din Star Trek. La fel ca Siri sau Google Assistant, Alexa poate spune prognoza meteo, poate interacționa cu alte sisteme inteligente din casă și poate comanda pe Amazon în locul utilizatorului.

Astăzi, orice comerciant poate să își vândă produsele pe Amazon. Este, de fapt, un marketplace, produsele sunt stocate într-unul dintre depozitele retailerului din Statele Unite, iar vânzătorul poate fi oriunde pe glob.

Cristian Florea - jurnalist tech: Eu nu văd produsele niciodată, eu stau aici în România. Dar le comand din China, Amazon are grijă să le ia de acolo, le ţine la el în depozit şi primesc şi eu un procent din vânzarea lor.

Alexandru Negrea, consultant social media: Sunt inclusiv cursuri care te învaţă cum să îţi faci propriul magazin online bazându-te pe magazinul online Amazon.

Cristian Florea - jurnalist tech: Şi sunt cursuri pe bani mulţi, costă vreo 1500 de euro un curs să înveţi să-ţi vinzi produsele prin Amazon.

Octavian Palade - jurnalist tech: E o companie foarte dinamică care a impus ritmul la nivel global practic şi are foarte puţini competitori reali, atât la ea acasă, cât şi în întreaga lume.

Urmăriți emisiunea „2.0” în fiecare duminică, de la ora 11:30, la Digi24.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale