REVIEW. Primele impresii despre noul iPhone SE

Data publicării:
iPhone SE GettyImages-516859182

Noul iPhone SE este de fapt un iPhone 5S cu specificaţiile unui iPhone 6S. Pentru mulţi oameni acest lucru ar fi un motiv suficient de entuziasm, dar dacă sunteţi că noi şi simţiţi că trebuie să fim exigenţi cu liderii industriei tech, acest lucru în sine nu impresionează suficient.

Lansarea lui iPhone SE face parte din strategia de business a companiei americane care îşi doreşte să pătrundă puternic pe piaţă asiatică în continuă expansiune. Pieţe de desfacere importante precum China sau India au comportamente foarte diferite de consum faţă de ţările occidentale şi sunt inundate de terminale ieftine cu specificaţii de top produse de companii autohtone precum Xiaomi, Lenovo, One Plus sau Huawei.

Apple speră că acest nou telefon cu o diagonală de 4 inchi să atace acea porţiune din piaţă pentru care producătorii Android nu au încă un răspuns având în vedere că întreagă industrie s-a îmbarcat cu entuziasm în trenul „phablet-urilor”.

Cel mai important avantaj al noului iPhone SE este preţul de 400 de dolari cu care va fi scos la vânzare în Statele Unite ale Americii. Acesta este dovadă clară că Apple îşi propune să extindă „bucla” şi să se adreseze unei pieţe mai mari decât până acum folosidu-se de un terminal mai ieftin care integrează însă specificaţii de top.

În ciuda strategiei inflexibile a companiei pe parcursul anilor, observăm o nouă atitudine din partea Apple încă de la lansarea lui iPhone 6S de anul trecut.

Deşi reprezentanţii Apple au insistat pe parcursul timpului că diagonală de 4 inchi a iPhone-ului este perfectă, vocea publicului care a început să opteze din ce în ce mai mult pentru terminale mari de peste 5,5 inchi i-a convins pe producătorii americani că nu îşi mai permit să ignore relaxat aceste nevoi.

iPhone 6S a fost un prim exemplu al faptului că Apple trebuie să asculte ce vor consumatorii pentru a-şi păstra o poziţie relevanţă pe piaţă de device-uri mobile.

Noul iPhone SE este un al doilea exemplu în acest sens, un compromis care împacă viziunea companiei orientată spre calitate definită de device-uri care reprezintă obiectul dorinţelor noastre şi cerinţele pieţei în ceea ce priveşte suma de bani pe care cumpărătorii sunt dispuşi să o cheltuiască pe un device mobil.

Deşi Apple a mai încercat în trecut cu lansarea lui iPhone 5C să prezinte o alternativă mai ieftină pentru produsele sale, smartphone-ul costă 500 de dolari şi nu era suficient de ieftin pentru a reprezenta un argument puternic.

Compania Apple care obişnuia să construiască un telefon, o tabletă şi o gamă foarte restrânsă de laptopuri este doar o amintire. Astăzi gigantul IT este mult mai conştient de nevoia de a le oferi oamenilor diversitate. Ce aduce noul iPhone SE nu este că Apple se întâmplă să aibă în gama de produse un telefon mai ieftin ci că în mod intenţionat compania a construit şi a gândit un terminal mobil ieftin.

În 2015, Apple a vândut un număr impresionant de iPhone-uri de 4 inchi, 30 de milioane de unităţi. Deşi acestea erau „trecute”, aveu specificaţii învechite şi nu reprezentau o noutate pe piaţă, iPhone 5S şi-a găsit o audienţă şi în 2015 datorită dimeniunilor reduse, a preţului mai mic şi a loialităţii faţă de brand.

De aceea avem toate motivele să credem că acest nou model îmbunătăţit ar trebui să se comporte cel puţin la fel de bine că predecesorul sîu. În plus este important să notăm că pe piaţa smartphone-urilor de 4 inchi, armata de telefoane Android nu are un răspuns direct. Procesorul, camera şi software-ul performant sunt trei caracteristici care ridică iPhone-ul deasupra ofertei Android pentru piaţa telefoanelor de dimensiuni reduse. În plus perspectiva ca Apple să-şi extinde ecosistemul şi de a convinge o nouă categorie de utilizatori să folosească servicii precum Apple Pay şi Apple Music nu trebuie neglijată.

Deşi iPhone SE a dezamăgit lumea tech, care se aşteaptă în general la inovaţii din partea companiei americane, el este un produs foarte bine gândit din punct de vedere strategic. Chiar dacă brandul Apple nu şi-a întărit caracteristica de „pionier” în urmă evenimentului de această săptămână, a arătat că mai departe de discuţii filzofice despre design şi concepte estetice abstracte, orice companie puternică trebuie să se adapteze la nevoile pieţei şi să asculte ce au de spus consumatorii.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate