Sari la conținut

Tehnologia care ar putea revoluţiona transportul pe mare

Tehnologia blockchain ar putea revoluţiona industria de transport pe mare. Utilizarea sa principală acum e în tranzacţiile de criptomonede, controversate în sine, însă tehnologia din spate are un potenţial fantastic.

Sunt milioane de documente necesare în cazul mărfurilor care ajung într-un port. Şi toate trebuie să treacă din mână în mână, operaţiune care durează şi costă. Dar tehnologia blockchain ar putea reprezenta o cotitură în comerţul mondial între continente. Din punct de vedere logistic, poate fi un pas uriaş precum cel din anii 60, când au fost introduse containerele. Doar că trebuie depăşit un mare prag - blockchain consumă cantităţi mari de energie cu actualele sisteme computeristice. Atunci când puterea va creşte, blockchain poate să fie revoluţie.

Globalizarea a creat avantaje uriaşe pentru reţelele care stau la baza comerţului mondial. Majoritatea porturilor au automatizat operaţiunile cu ajutorul maşinilor şi al roboţilor, iar transporturile sunt coordonate şi monitorizate cu ajutorul computerelor. Tot acestea stochează şi bazele de date. Totuşi, toate aceste operaţiuni încă se bazează pe milioane de documente în format fizic. Înseamnă costuri cu personal uman şi timp pierdut.

Forumul Economic Mondial arată că poate fi economisită o sumă de o mie de miliarde de dolari dacă toate activităţile vor fi întegrate pe singură platformă care să funcţioneze cu tehnologia blockchain. Documentaţia care, de regulă, primeşte toate aprobările în decurs de zile, ar putea fi gata în câteva minute. Şi, de multe ori, nici nu va fi nevoie de intervenţie umană.

Sistemul poate susţine tranzacţiile în mod autonom. A fost testat cu succes în cazul criptomonedelor şi ar putea reprezenta următoarea mare provocare pentru schimbul mondial de mărfuri. Sunt companii care operează linii de transport şi care testează deja modul în care tehnologia blockchain ar putea reduce birocraţia în comerţului global.
Lungul proces de hârţogăraie începe din momentul în care mărfurile sunt încărcate pe o navă. Apoi sunt documente care trebuie aprobate până la intrarea sau ieşirea în port. Doar un singur transport e însoţit de sute de pagini care trebuie livrate fizic în diverse birouri, agenţii, bănci sau alte entităţi. Şi nu sunt doar documentele care însoţesc marfa, ci şi cele vamale. Spre exemplu, în cazul unui simplu transport de trandafiri şi avocado care a plecat, în 2014, din Kenya spre Olanda au fost implicate 30 de persoane şi organizaţii - care s-au ocupat numai de acte. Încărcătura a avut nevoie de 34 de zile pentru a ajunge din fermă la comercianţi - 10 zile din această perioadă au fost necesare doar pentru aprobarea tuturor actelor. Şi când un singur document e pierdut, perioada de aşteptare se prelungeşte.

Tehnologia blockchain e un registru descentralizat, părţile implicate pot deţine fiecare câte o copie, iar informaţiile stocate sunt criptate şi nu mai pot fi modificate ulterior.

Sunt companii care cred că tranzacţiile mondiale stocate într-un singur loc ar putea reprezenta o provocare mult prea mare. Şi, pentru ca întreg sistemul să funcţioneze, e nevoie ca tehnolgia blockchain să fie îmbrăţişată de toţi actorii implicaţi: de la administraţiile portuare până la autorităţile vamale, aflate în subordinea guvernelor. Dar dacă se urmează această direcţie, companiile vor face economii.

Etichete: Comert , birocratie , transport maritim , blockchain , criptomonede , comert marin , documentatie transport , transport naval

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale