Sari la conținut

Tendinţe şi cele mai noi strategii din piaţa mondială a smartphone-urilor

Momentan, iPhone 6 nu a pătruns încă pe totate pieţele şi astfel nu putem şti care sunt efectele acestei lansări, însă creşterea aşteptată pentru compania americană nu se preconizează a fi una semnificativă. Există numeroase ţări în care Androidul este o forţă dominantă precum Franţa, unde cota este de 75%, Germania unde sistemul de operare ocupă 82% din piaţă şi China, unde procentul de patrundere a trecut de 85%. Alte pieţe din lume precum Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii sunt mai echilibrate, iar Androidul este lider de piaţă cu un procent de 60% şi respectiv 62,9%. 

La nivel global, cea mai mare surpriză o reprezintă noua companie Xiaomi din China. Xiaomi are în acest moment o cotă de 32,6% în China, cea mai mare piaţă pentru smartphone-uri din lume. Samsung şi Huawei au pierdut foarte mult teren în faţa noii companii.

Motivul pentru care terminalele Xiaomi au devenit atât de populare într-un timp foarte scurt este raportul calitate preţ foarte greu de egalat. Compania vinde device-uri cu specificaţii high-end la preţuri mid-range. În plus gadgeturile, Xiaomi vin echipate cu o variantă personalizată de Android care este modificată săptămânal în funcţie de cerinţele utilizatorilor. Din fericire, pentru Samsung cât şi pentru Apple, 97% din vânzările companiei Xiaomi sunt obţinute pe piaţa chineză. Compania are în plan o strategie de vânzări agresivă şi pentru alte pieţe în anul următor. 

În faţa acestei noi provocări, compania Samsung a fost nevoită să adopte o nouă strategie de piaţă, atât în China cât şi în alte ţări. În continuare, bătălia cea mare pe care o poartă compania coreeană este cu Apple. Strategia celor de la Samsung se bazează pe faptul ca Apple depune eforturi mari în a menţine consumatorii produselor iOS loiali, însă nu are în vedere un plan pentru a-i "converti" pe utilizatorii de Android la iPhone. În acelaşi timp, Samsung marşează foarte agresiv pe strategia dezvoltată de Apple şi îşi propune să-i stimuleze pe utilizatorii de Samsung să faca upgrade-uri tot cu produsele companiei coreene. Statisticile furnizate de Kantar Worldpanel arată că 52% dintre englezii care au cumpărat un Samsung Galaxy S5 aveau înainte un alt model de Samsung în timp ce 20% erau foşti utilizatori de iPhone şi 18% au avut în trecut un HTC. 

În plus, pe lângă strategia de vânzări, Samsung a adoptat şi un nou plan de marketing. Dacă, în trecut, compania coreeană avea o medie de 5,8 clipuri video virale pe an, acum acest număr a sărit la peste 40, în timp ce Apple rămâne la un număr de sub şase campanii online pe an. Acest sistem agresiv de marketing creează fără îndoială o vizibilitate sporită a companiei coreene şi îi permite să "fure" puţin din atenţia acordată de utilizatori evenimentelor precum "lansarea noului iPhone". 

În plus, compania coreeană a programat două lansări majore pentru aceeaşi perioadă din septembrie în care va ieşi pe piaţă iPhone 6. Iar dacă despre noul Galaxy Alpha am mai vorbit şi am ajuns la concluzia că deşi o încercare interesantă de rebranding nu este tocmai un produs coerent şi complet, Galaxy Note 4 este o lansare care îi va încânta pe mulţi iubitori de Phablet-uri. În plus, Galaxy Note 4 este unul dintre cei mai relevanţi competitori ai lui iPhone 6 Plus iar seria Note este considerată una dintre cele mai performante de pe piaţă. 

Cea mai mare ameninţare pentru Samsung, dar şi pentru Apple, rămâne apariţia unor companii precum Xiaomi sau Micromax care au pătruns în forţă pe pieţele locale din China şi India. Producătorii de top sunt forţaţi să găsească o metodă de a concura pe o piaţă în care oamenii cel mai adesea se uită la raportul dintre bani şi specificaţii şi nu neaparat la brand. Şi noi suntem cel puţin curioşi să vedem cum se va desfăşura "lupta" dintre giganţii pieţei de mobile şi noii veniţi care sunt însă nişte oponenţi demn de luaţi în seamă.  

Etichete: iphone , android , ios , tendinte piata mondiala a smartphone-urilor , cote de piata , vanzari smartphone

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale