Topul celor mai valoroase branduri din lume

Data publicării:
magazin apple mfax

Foto: Mediafax

Brandurile din sectorul tehnologiei domină topul celor mai valoroase 10 branduri, dar a apărut şi o surpriză, compania Malboro, care a urcat de pe locul 13 ocupat anul trecut pe poziţia 10, relatează Business Insider.

Studiul realizat de Millward Brown foloseşte pentru calcularea valorii brandurilor opiniile a aproximativ 2 milioane de posibili şi actuali clienţi ai unui brand, pe lângă date financiare. Astfel, brandul Apple valorează 247 miliarde de dolari, fiind cu 67% mai mare faţă de anul trecut, potrivit calculelor Millward Brown.

Apple a fost diferită, a ieşit în evidenţă”, a explicat în raport directorul general al Millward Brown, Travyn Rhall.

În septembrie 2014 Apple a lansat iPhone 6, care a contribuit la un profit trimestrial net de 18 miliarde de dolari, cel mai mare câştig trimestrial obţinut vreodată de o companie listată la bursă. În urmă cu 10 ani, Apple nici măcar nu se afla în top 10 cele mai valoroase branduri.

Valoarea brandului Google a crescut cu 9%, la 174 miliarde de dolari, dar compania a coborât totuşi pe poziţia a doua, după ce anul trecut a făcut investiţii mari, în timp ce veniturile au scăzut, parţial din cauza dolarului puternic. Compania a avut totuşi un an bun, cu iniţiative care au inclus soft-ul B2B, Google Fiber, dezvoltarea unei maşini fără şofer, lansarea unei reţele de telecomunicaţii WiFi şi Google Glass.

Microsoft a făcut schimb cu IBM, urcând de pe poziţia a patra pe a treia, cu o valoare a brandului de 115 miliarde de dolari, în creştere cu 28%. Microsoft a profitat de concentrarea pe sistemul cloud, o politică de colaborare la nivelul companiei şi optimismul din jurul instalării unui nou director general, Satya Nadella.

Brandul IBM a scăzut cu 13%, la 94 miliarde de dolari, din cauza investiţiilor uriaşe de anul trecut în servicii cloud, analiză, mobile, sociale şi de securitate, care au afectat profitul. IBM a semnat şi un acord major cu Apple pentru dezvoltarea de aplicaţii business pentru cele mai populare dispozitive ale Apple.

Visa este ocupanta locului cinci în clasament cu un brand în creştere cu 16%, la 92 miliarde de dolari, compania urcând două poziţii. Anul trecut Visa a semnat un parteneriat cu Apple prin care deţinătorii de iPhone 6 şi iPad-uri pot face achiziţii prin intermediul dispozitelor. În 2014, veniturile Visa au urcat cu 7,8%, la 12,7 miliarde de dolari, iar profitul net cu 9,2%, la 5,4%.

Top 10 al celor mai valoroase branduri este completat în ordine de AT&T, Verizon, Coca-Cola, McDonald’s şi, surprinzători, Malboro, care anul trecut s-a aflat pe locul 13.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România de care fuge toată lumea, deși chiriile încep de la 9 lei: "Au zis că nu mai pot sta în...
Digi FM
Florin Negruțiu dezvăluie strategia subtilă a lui Marcel Ciolacu în PSD și politica din spatele alegerilor...
Pro FM
Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A trebuit să iau antibiotice vreo 3...
Film Now
Ben Stiller spune că a fost terifiat de recenziile îngrozitoare primite în urma lansării filmului „Zoolander...
Adevarul
Scene horror în centrul Londrei. Mai mulți cai plini de sânge și-au aruncat călăreții și au lovit mașini și...
Newsweek
VIDEO 25 de nave rusești staționează în Marea Neagră. Vestea bună: Nu au muniție și drone de atac
Digi FM
Fiica lui Catherine Zeta-Jones, o copie fidelă a mamei sale la 21 de ani. Carys strălucește în rochia mamei...
Digi World
Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu puțin înainte să se stingă. O asistentă...
Digi Animal World
Doi vulturi au fost duși la un centru de reabilitare după ce au fost găsiți beți. Cum au reușit păsările să...
Film Now
Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel. Actorul și iubita lui cu 21 ani mai...