WhatsApp devine o piață

telefonpiataaa

Aplicaţiile mobile au schimbat modul în care comunicam între noi dar acum schimbă şi modul în care vorbesc companiile cu clienţii lor. Prin WhatsApp sau Facebook Messenger, un utilizator poate comanda un Uber, poate cere sfaturi de la H&M, poate primi un nou zbor de la KLM sau, dacă trimite un emoticon trist celor de la Starbucks, compania îi trimite o piesă să-l înveselească. E profitabil, eficient şi interesant, însă rămâne o provocare - oamenii nu mai vorbesc cu vânzătorul ci cu un robot.

Aplicaţiile mobile şi inteligenţa artificială au urcat comerţul pe o nouă treaptă a evoluţiei tehnologice. 2016 e anul comerţului conversaţional, spun analiştii. E anul în care mai-marii pieţelor şi-au dat seama că până şi reţelele de socializare au rămas în urmă. Aplicaţiile de mesagerie au acum mai mulţi utilizatori activi decât reţelele de socializare. Astăzi 2,5 miliarde de oameni folosesc cel puţin o aplicaţie de mesagerie, iar în 2018 se estimează că se va ajunge la 3,6 miliarde. Adică 90% din populaţia globală conectată la internet.

Dacă acolo se află grosul clienţilor, companiile se duc după ei. Decât să trimită un mail de confirmare la o comandă, spre exemplu, mail care de regulă e imediat şters din Inbox, companiile îi pot trimite clientului mesaj pe WhatsApp. Nu doar că se comunica mai uşor iar modificarea adresei de livrare de pildă e rapidă, dar se deschide şi o fereastră pentru noi oportunităţi. Compania are ocazia să propună oferte la noi produse pe care să le adauge în colet sau poate încuraja clientul să le trimită prietenilor link cu ce a cumpărat ... şi în tot procesul, adună date. Date care fac ca pe viitor algoritmul să fie rafinat, personalizat în aşa fel încât la următorul schimb de mesaje vânzătorul virtual să cunoască şi mai bine preferinţele fiecărui client în parte.

Inteligenţa artificială face conversaţiile din ce în ce mai naturale însă în antrenarea roboţilor, vitali rămân oamenii. Experţii în vânzări lucrează cot la cot cu programatorii pentru a crea soft-uri capabile să interpreteze corect întrebările, sentimentele şi nevoile clientului.

Astfel aplicaţiile de mesagerie devin aplicaţii de vânzări. Iar oportunităţile de profit sunt uriaşe. În top 10 al aplicaţiilor cu cei mai mulţi utilizatori din lume, şase sunt aplicaţii de mesagerie. De când şi-a dat seama că poate deveni o piaţă, WhatsApp a renunţat complet la taxa de 1 dolar pe an pentru utilizatori, preferând în schimb să taxeze companiile. Banca îi poate spune pe WhatsApp clientului daca se fac tranzacţii suspecte cu cardurile sale, iar compania aeriană îl poate anunţa dacă îi întârzie zborul.

Acest mod de monetizare a bazei de utilizatori a fost folosit pentru prima oară în China. În 2011 gigantul online Tencent dezvolta WeChat cu care utilizatorii puteau trimite mesaje gratuit într-o ţară unde tarifele de telefonie sunt de 26 de ori mai mari ca în America. Acum în 2016, cu o bază de utilizatori de sute de milioane de oameni, WeChat e folosit pentru a cumpăra haine, a face programări la dentist sau pentru a trimite bani prietenilor din listă.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate