NASA trimite în spațiu un balon de dimensiunea unui teren de fotbal pentru a studia formarea stelelor

NASA trimite în spațiu un balon de dimensiunea unui stadion de fotbal pentru a studia formarea stelelor
Foto: NASA

NASA va trimite în spațiu un balon imens, de dimensiunea unui teren de fotbal, pentru a studia formarea stelelor și a planetelor, scrie CNN.

Misiunea ASTHROS va fi lansată în decembrie 2023, iar dispozitivul va rămâne trei săptămâni în stratosferă. Componentele sale includ un balon de dimensiunea unui teren de fotbal și un telescop cu infraroșu, conceput pentru a surprinde lumina pe care ochiul uman nu o poate detecta. Testele vor începe săptămâna viitoare.

"Vom lansa ASTHROS la "marginea spațiului" din cea mai îndepărtată regiune a planetei noastre - Antarctica", a declarat Jose Siles, managerul proiectului. „Dacă te gândești la asta, este într-adevăr o provocare, ceea ce face acest demers atât de interesant”.

Balonul va monitoriza două regiuni din Calea Lactee și va realiza prima hartă 3D a gazelor din acele puncte.

Alte "ținte" ale dispozitivului sunt Messier 83, o galaxie aflată la aproximativ 15 milioane de ani lumină de Pământ și una dintre cele mai strălucitoare galaxii, și TW Hydrae, o stea cu un disc protoplanetar, format din praf și gaze, în care se pot forma corpuri cerești.

Editor: Cristina Iancu