A fost descoperită o nouă specie de mamifer-gigant. Oasele ei zăceau de 40 de ani într-un sertar

Data publicării:
cross

O nouă specie de mamifer-gigant a fost identificată de experți, după ce cercetătorii au analizat oasele care au fost ținute zeci de ani închise într-un sertar, la un muzeu din Kenya, anunță BBC News.

Noua specie a fost denumită „Simbakubwa kutokaafrika”, în swahili însemnând „marele leu african”. Leul-gigant a trăit în estul continentului Africa în urmă cu aproximativ 20 de milioane de ani.

Leul uriaș facea parte dintr-un grup de mamifere care a dispărut, numite de specialiști „hienodonți”, datorită dinților care seamănă cu cei ai unei hiene, deși nu sunt înrudite cu hienele. Descoperirea este una extrem de importantă, pentru că înseamnă o șansă în plus pentru cercetători de a afla ce s-a întâmplat cu aceste animale uriașe.

„Judecând după dinții masivi, Simbakubwa era o specie carnivoră, semnificativ mai mare în dimensiuni decât leul din zilele noastre și posibil mai mare decât un urs polar”, a declarat cercetătorul Matthew Borths.

Maxilarul creaturii dispărute, dar și alte oase și dinți au fost descoperite la un sit din Kenya, în anii '70. Însă până în urmă cu doi ani, oasele au zăcut uitate într-un sertar dintr-un muzeu.

Descoperirea acestei specii de mamifere dispărute va fi publicată în Jurnalul de Paleontologie și Vertebrate.