Aniversare la NASA. Robotul Curiosity a petrecut un an pe Marte

Data publicării:
curiosity

NASA a marcat aniversarea cu un clip care ilustrează activităţile roverului pe planeta Roşie. În 12 luni, Curiosity, un laborator mobil dotat cu cele mai performante instrumente şi lasere, a trimis pe Terra mai mult de 190 de gigabiţi de date, echivalentul a 45.600 de melodii în format mp3, precum şi 36.700 de imagini de înaltă definiţie. Aventura a început în noaptea de 5 spre 6 august 2012, când roverul de o tonă a ajuns pe Planeta Roşie, în urma unei amartizări spectaculoase, care a durat şapte minute. A fost o procedură în premieră, urmărită cu sufletul la gură de pe Terra.

Nu departe de punctul de plecare, roverul a descoperit o fostă albie şi a găsit dovezi că odinioară pe acolo curgea un râu. Cea mai mare descoperire este însă faptul că Planeta Roşie a putut susţine viaţa. În solul marţian au fost detectate elementele de bază ale vieţii, carbon, hidrogen oxigen, fosfor şi sulf.

De când este pe Marte, roverul a parcurs doar un kilometru şi jumătate. Acum se îndreaptă spre un munte de care îl despart şapte kilometri şi unde va ajunge peste câteva luni. El trebuie să găsească dovezi chimice ale existenţei microorganismelor. Curiosity mai are de stat pe Marte încă un an, dar este foarte probabil ca misiunea să fie prelungită.