Sari la conținut

Biziday. Rumegușul, transformat în carburant

O echipă de cercetători din Belgia a reușit să scoată carburant din resturile de lemn. Totul cu ajutorul chimiei. În laboratorul din Bruxelles, aceștia au transformat rumegușul cu ajutorul unor substanțe chimice în benzină.

Vom adăuga lemn în reactor și apoi vom avea nevoie de un catalizator, mai exact de un material specific care va face toate reacțiile chimice în lemn și va depolimeriza lignina în susbstanță chimică. Apoi, nu în ultimul rând, vom avea nevoie și de un solvent pentru a extrage lignina din materialul solid”, a spus Sander Van Den Bosch, cercetător belgian.

Belgienii spun că întreg procesul ajută, de fapt, la transformarea celulozei din rumeguș în benzină distilată complet. Carburantul produs ar putea alimenta o mașină, însă cercetători belgieni spun că pe termen mediu și lung ar fi mult mai bine dacă ar fi folosit pe post de aditiv în petrol, căci ar ajuta la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Obținem o stuctură identică cu cea a țițeiului, deci avem un carburant foarte interesant care poate fi folosit imediat, însă credem că este mai bine să fie folosit pe post de aditiv, pentru că pe termen scurt vor fi targeturi de la Uniunea Europeană și diferitele guverne... Deci ar fi mai bine să adăugăm niște procente, mici procente - cinci la sută sau ceva de genul - în benzină”, spune Aron Deneyer, cercetător belgian.

Cercetătorii belgieni vor să patenteze invenția și caută parteneri pentru a-și putea intensifica cercetările.

O descoperire similară a fost făcut de curând și de o cercetătoare româncă. Lăcrămioara Șenilă a transformat rumegușul în bioetanol, o substanță care poate fi utilizată ulterior ca și carburant. La cercetare a lucrat mai bine de şase ani, iar la final a primit două brevete pentru această descoperire.

Etichete: inventie , cluj , video , cercetatori , carburant , brevet , rumeguş , biziday