Caracatiță descoperită în Oceanul Indian, la cea mai mare adâncime înregistrată vreodată

caracatita dumbo
Caracatita Dumbo. Foto: Marine Biology Journal

Cercetătorii au descoperit o caracatiță pe fundul Oceanului Indian, la 7.000 de metri adâncime, cu peste 2.000 m mai jos decât precedentul „record”. Cefalopoda face parte din specia „Dumbo”, după înotătoarele situate deasupra ochilor, care o fac să semene cu celebrul elefant din desenele animate.

Animalul a fost observat la adâncimea de 7.000 m, în Groapa Java din Oceanul Indian, Scrie BBC, care citează jurnalul Marine Biology.

Cercetătorul Alan Jamieson a inventat un dispozitiv cu care sondează adâncimile oceanelor: un cadru metalic, cu o momeală atașată și cameră video, pe care îl lasă să se scufunde pe fundul oceanului, unde înregistrează ce se întâmplă în jur.

Echipamentul inventat de dr. Jamieson a înregistrat două caracatițe - una la adâncimea de 5.760 m și alta la 6.957 m. Animalele aveau o lungime de 43 cm, respectiv 35 cm și au fost identificate ca făcând parte din familia Grimpoteuthis, cunoscute sub porecla de caracatița Dumbo.

Faptul că aceste animale trăiesc la astfel de adâncimi înseamnă că au niște adaptări speciale.

„Este evident că au făcut ceva inteligent cu celulel elor. Dacă vă gândiți la celulă ca la un balon, el are tendința de a se sparge sub presiunea imensă de la o asemenea adâncime. Deci în mod clar e nevoie de niște reacții biochimice deosebite pentru ca această sferă să reziste. Toate adaptările de care au nevoie ca să supraviețuiască au loc la nivel celular”, a spus dr. Jamieson.

Editor: B.P.