Cea mai periculoasă toxină descoperită până în prezent. Detaliile, ținute în secret

Ecoli-laborator mfax

Toxina botulinică de tip H este al optulea tip anunțat de oamenii de știință, informează The Verge. Toxina naturală poate duce la botulism, o boală rară care cauzează paralizie și poate fi fatală.

În general, persoanele care suferă de botulism sunt tratate cu anticorpi, dar cercetătorii nu au găsit încă un tratament și pentru toxina botulinică de tip H.

De regulă, ADN-ul tulpinei unei noi toxine este introdus într-o bază de date publică, dar pentru că nu există încă un tratament eficient, oamenii de știință se tem că ar putea fi folosită într-un atac biologic.

Din această cauză, echipa care a descoperit toxina a luat o decizie fără precedent: să păstreze secret ADN-ul toxinei. Astfel, un raport despre această toxină a fost publicat incomplet.

În ciuda toxicității sale extreme, pericolul public, fără intervenția umană, este foarte scăzut.

Totuși, teama că cineva ar putea planifica un atac biologic nu este complet nefondată. Grupul terorist japonez Aum Shinrikyo a încercat, fără succes, un atac cu toxina botulinică în anii '90.