Sari la conținut

Creaturile care pot supraviețui Apocalipsei

Pe cât sunt de mici, pe atât sunt de rezistente. Minusculele tardigrade au fost numite de oamenii de știință drept creaturi indestructibile. Asta după ce au descoperit că este singura specie care poate supraviețui oricăror condiții, până când Soarele se va stinge.

tardigrade

Foto: Eye of Science/Science Source

Deși gândacii erau considerați drept cele mai rezistente vietăți, aceste animale nevertebrate de dimensiuni foarte mici (1,5 - 0,1 mm lungime) sunt mult mai puternice și sunt capabile să supraviețuiască pe planetă și în următorii 10 miliarde de ani, indiferent de condiții, potrivit oamenilor de știință de la Universitatea Oxford.

Numite și urși de apă, tardigradele pot supraviețui timp de 30 de ani fără apă sau hrană și rezistă la temperaturi extreme de până la 150 de grade Celsius, la adâncimile mărilor sau la vacuumul îngheţat al spaţiului cosmic, scrie The Telegraph.

shutterstock_360502358

Cercetătorii de la Universităţile Oxford şi Harvard au descoperit că abilităţile lor speciale le pot proteja în cazul unor calamităţi care ar putea șterge orice urmă de viaţă de pe Pământ.

Descoperirea oamenilor de știință sugerează că aceste creaturi vor supravieţui mult după ce oamenii vor dispărea şi că ar putea exista viață chiar şi pe cele mai ostile planete.

Există posibilitatea să mai existe și alte specii asemănătoare în Univers. Astfel, trebuie să căutăm viaţă pe Marte şi în alte zone ale sistemului solar. Dacă tardigradele sunt cele mai rezistente specii de pe Pământ, cine ştie ce specii există pe alte planete", a declarat doctorul Rafael Alves Batista, de la Departamentul de Fizică al Universităţii din Oxford.

Etichete: tardigrade , cele mai rezistente creaturi , vietati care pot supravietui apocalipsei