Criza care trece neobservată. Avertismentul a 11.000 de cercetători: Omenirea va fi lovită de o „suferință de nedescris”

Rescue teams evacuating neighborhood from wildfire
Foto: Guliver/Getty Images

Lumea întreagă va fi afectată de o „suferinţă de nedescris din cauza crizei climatice”, dacă nu au loc transformări majore în societatea globală, potrivit unui avertisment puternic transmis de peste 11.000 de cercetători, informează The Guardian.

"Declarăm clar și fără niciun dubiu că planeta Pământ se confruntă cu o urgență climatică", au transmis cercetătorii. "Pentru a ne asigura că vom avea un viitor sustenabil, trebuie să schimbăm modul în care trăim. Avem nevoie de transformări majore în modul de funcționare a societății noastre globale și felul în care noi interacționăm cu ecosistemele din jurul nostru", au mai spus cercetătorii, citați de Mediafax.

Oamenii de știință susțin că nu mai avem timp de pierdut. "Criză climatică a început și accelerează cu o rapiditate mai mare decât cea preconizată. Criza în care ne aflăm este mult mai severă decât am anticipat inițial, ecosistemele și soarta omenirii sunt grav amenințate", au continuat cercetătorii.

Avertismentul a fost publicat în jurnalul BioSciene cu ocazia aniversării a 40 de ani de la prima conferință globală pe tema climei, aceasta fiind organizată la Geneva în 1970. Avertismentul a fost rezultatul unei colaborări între zeci de cercetători și susținută de peste 11.000 de oameni de știință din 153 de țări.

Printre schimbările pe care cercetătorii susțin că ar trebui să le aplicăm urgent se numără oprirea creșterii populației, încetarea defrișărilor, oprirea folosirii combustibililor fosili și reducerea consumului de carne,transmite The Guardian .

William Ripple, professor la Universitatea din Oregon și principalul autor al avertismentului, spune că a fost motivat să lanseze inițiativa în urma creșterii alarmante a fenemonelor meteorologice extreme. Un obiectiv important enumerat de către cercetători este stabilirea concretă a cauzelor și efectelor distrugerii climei.

Editor web: A.P.