Sari la conținut
News Alert

Fotografiile uimitoare cu furtuna-gigant de 300 de ani de pe Jupiter

Agenția spațială americană (NASA) a publicat, miercuri seară, o serie de imagini uimitoare cu „Marea Pată Roșie” de pe Jupiter, surprinse marți dimineața de sonda Juno care a survolat această planetă la doar 9.000 de kilometri distanță, informează joi AFP.

3

FOTO: missionjuno.swri.edu

Aceasta a fost prima dată când a putut fi observat de la o distanță atât de mică acest anticiclon gigantic având un diametru de 16.350 de kilometri, de 1,3 ori mai mare decât Pământul, relatează Agerpres.

„Timp de secole oamenii de știință au făcut observați, au pus sub semnul întrebării și au emis teorii legate de „Marea Pată Roșie" de pe Jupiter, a declarat Scott Bolton din cadrul Southwest Research Institute din San Antonio, responsabilul științific al misiunii. „Acum avem cele mai bune imagini luate vreodată cu această furtună emblematică", a completat el într-un comunicat.

În fotografiile publicate pe site-ul NASA, se poate vedea acest loc ce pare a pluti în mijlocul unui ecosistem siniliu și formând un fel de vârtej roșu.

Omul de știință a explicat că va fi nevoie de timp pentru ca echipa să analizeze toate datele transmise de cele opt instrumente de pe Juno care au fost toate îndreptate către „Marea Pată Roșie" în timpul acestui survol. "Aceste date vor oferi o clarificare cu privire la originile, starea actuală și cea viitoare a acestui fenomen", a mai spus Scott Bolton.

„Marea Pată Roșie", care a fost observat începând din 1830 și care a fost menționat în mod regulat în ultimii 350 de ani de astronomi pare să își reducă dimensiunile, menționează sursa citată.

O sondă a NASA aflată pe orbita Jupiter a început marți să transmită date și imagini obținute în urma celei mai apropiate treceri a unui dispozitiv creat de om pe deasupra „Marii Pete Roșii".

Lansată la 5 august 2011, Juno s-a plasat pe orbită în jurul lui Jupiter la data de 4 iulie 2016. Următorul survol este planificat pentru 1 septembrie.

Juno, o misiune de 1,1 miliarde de dolari, urmează să rămână circa douăzeci de luni în jurul lui Jupiter pe care trebuie să o survoleze de 37 de ori, între 10.000 și 4.667 de kilometri deasupra norilor.

Survolările lui Juno sunt mult mai aproape decât precedentul record de 43.000 de kilometri, stabilit de sonda americană Pioneer 11 în 1974.

Sonda a detectat deja uragane gigantice în zona polilor planetei Jupiter și a efectuat observații inedite asupra atmosferei din interiorul planetei gazoase.

Imaginile cu „Marea Pată Roșie" sunt accesibile pe site-ul NASA https://www.missionjuno.swri.edu/junocam/processing.

Etichete: nasa , jupiter , juno , marea pata rosie