Lanțul trofic marin, în pericol din cauza încălzirii globale

Data publicării:
GettyImages-51998451

Foto: Gulliver/GettyImages

În analiza lor, prima de acest gen la nivel mondial, care studiază efectul climei asupra universului marin, cercetătorii de la Universitatea Adelaide au trecut în revistă peste 600 de studii asupra recifelor de corali, pădurilor de alge marine, oceanelor sau apelor arctice și tropicale.

Aceste studii relevă că acidificarea apelor marine și încălzirea globală vor reduce diversitatea și efectivele mai multor specii.

„Această 'simplificare' a oceanelor va avea consecințe grave pentru modul nostru actual de viață, mai ales pentru populațiile din zonele costiere și pentru cele care se bazează pe oceane pentru a se hrăni sau pentru a face comerț”, a declarat Ivan Nagelkerken, co-autor al studiului, potrivit Agerpres.

Conform cercetătorilor, unele organisme marine vor fi capabile să se adapteze acestor condiții, cu excepția notabilă a microorganismelor, care ar trebui să se înmulțească și să se diversifice.

„Va fi un colaps în cascadă al speciilor din lanțul trofic”, prognozează Nagelkerken.

Conform studiului, este de așteptat, de asemenea, ca stridiile, midiile și unii corali să fie afectați de încălzirea globală.