Sari la conținut
News Alert

Noi tehnologii pentru o agricultură performantă

Schimbările climatice şi creşterea populaţiei globului obligă fermierii să fie din ce în ce mai eficienţi şi să obţină producţii mult mai mari pe aceleaşi suprafeţe cultivate. Această nevoie a dus la o creştere a investiţiilor în noi tehnologii agricole.

De exemplu, New Leaf este o companie care foloseşte o specie de bacterii care, în contact cu semninţele, accelerează creşterea plantelor.

O altă companie, AgBiome foloseşte microbii ca pe un înlocuitor pentru pesticide. Organismele microscopice ajută plantele să se apere de dăunători.

Eric Ward, preşedintele AgBiome: „Cu microbii descoperiți, care protejează plantele de insecte și fungi, produsele vor putea fi certificate ca fiind organice. Este interesant pentru noi, pentru că este o piață cu valoare ridicată.”

O altă descoperire a fost că introducerea de îngrășăminte la o adâncime suficient de mare în sol poate crește producția la hectar cu până la 20%. Acesta este și motivul pentru care guvernul Australiei a început să îi încurajeze pe fermieri să folosească această tehnică pentru îngrășămintele absorbite mai greu de pământ, precum fosforul.

Dar, în vreme ce microbii sunt folosiți în noua agricultură organică, îngroparea îngrășămintelor poate avea un impact negativ asupra mediului.

Mike Bell, cercetător agricol: „Încercăm să îngropăm suficient fosfor cât să ne ajungă pentru două, trei, poate chiar patru culturi.”

În același timp ia naștere agricultura computerizată. După ce s-au asociat ca să își vândă produsele la un preț mai bun, agricultorii au început să facă și schimburi de informații privind condițiile meteo, calitatea sortimentelor, gusturile consumatorilor și măsuri de creștere a productivității.

Uneori bazele de date sunt atât de mari încât agricultorii trebuie să apeleze la firme specializate ca să le analizeze. Însă interpretarea statisticilor îi poate ajuta să lucreze mai eficient și să evite mai ușor impactul condițiilor meteorologice.

La polul opus sunt inovațiile simple cu un impact uriaș. În Turkmenistan a fost de ajuns construirea unor sere mai înalte ca recoltele să fie de două ori mai mari. Această mica modificare i-a ajutat pe fermierii din această țară, care pot cumpăra cu greu noi parcele de teren.

Etichete: agricultura , ingrasaminte , tehnologii , agricultura performanta , agricultura mai performanta , culturi rezistente