Sari la conținut

RETROSPECTIVĂ| Sora mai mare a Terrei

Descoperirea a fost realizată cu ajutorul telescopului Kepler.

Kepler a fost construit special pentru a găsi planete cu suprafaţă solidă care orbitează în jurul unor stele. Ştim acum, datorită telescopului Kepler, că planetele asemenea Pământului sunt apariţii comune în Galaxie”, a declarat James Fanson, fost coordonator al Misiunii Kepler.

Descoperirea anului a primit numele Kepler 452b şi se află la 1.400 de ani-lumină, în constelaţia Cygnus. Planeta este la o distanţă faţă de soarele său similară cu cea a Pământului faţă de soarele nostru. Cercetătorii cred că ar putea avea și atmosferă. Cu alte cuvinte, există o probabilitate ca planeta să poată susţine viaţa.

Kepler 452b are, cel mai probabil, o masă de aproximativ cinci ori mai mare decât cea a Pământului şi o forţă gravitaţională la suprafaţă de două ori mai mare.

Impactul Misiunii Kepler este uriaş, cu mult mai mare decât am anticipat. A deschis o nouă epocă în astronomie”, a subliniat William J. Borucki, șeful misiunii Kepler.

Astronomii au mai descoperit o exoplanetă de aproape aceleași dimensiuni cu Pământul. Denumită GJ 1132b, corpul ceresc se află relativ aproape, la doar 39 de ani lumină distanță. Planeta se află suficient de aproape de Pământ pentru ca astronomii să o poată studia cu telescoapele pentru a afla dacă are atmosferă.

A găsi dovezi de viaţă pe o exoplanetă, a găsi semne că o astfel de planetă este locuită, sunt lucruri la îndemâna noastră acum”, a declarat Natalie Batalha, cercetătoare în cadrul Misiunii Kepler.

Astronomii pot identifica compușii chimici din atmosfera unei planete prin analiza modului în care lumina solară trece prin diferitele straturi atmosferice. Din păcate însă, șansele ca planeta GJ 1132b să adăpostească viață sunt aproape nule. Această planetă, care este doar cu 16% mai mare decât Pământul, are la suprafață o temperatură de aproximativ 232 de grade Celsius.

Dacă te gândeşti câte stele sunt în galaxia noastră, câteva sute de miliarde, iar dacă fiecare e orbitată de una sau două astfel de planete, am putea discuta despre câteva sute de miliarde de planete”, a explicat Nick Siegler, coordonatorul programului de explorare exoplanete

Noul catalog al descoperirilor făcute de telescopul Kepler cuprinde 500 de noi posibile exoplanete a căror existență trebuie confirmată de specialiști. Aceste 500 de posibile noi descoperiri se adaugă celor 4.175 de posibile exoplanete descoperite până în prezent de celebrul telescop orbital.

Etichete: nasa , univers , kepler 452b , planeta sora pamant , descoperire nasa , planeta sora terra