Sari la conținut

Specie de câini considerată dispărută de 50 de ani, descoperită în Noua Guinee

O haită de câini sălbatici de Noua Guinee, specie considerată dispărută de o jumătate de secol, a fost observată recent de cercetători într-un habitat natural, informează National Geographic la 31 martie.

caini noua guineea

FOTO: iflscience.com

Câinele sălbatic de Noua Guinee este, fără îndoială, cea mai rară specie canină din lume. Oamenii de știință i-au pierdut urma în 1970. Se crezuse, prin urmare, că specia a dispărut de pe fața Pământului. Cu toate acestea, cercetătorii tocmai au dovedit că o duzină de exemplare încă trăiesc în munții înalți din Noua Guinee, în sudul Pacificului, relatează Agerpres.

Săptămâna trecută, fundația New Guinea Highland Wild Dog a publicat aproximativ 20 de fotografii realizate pe înălțimile din Puncak Jaya, un munte din Indonezia, situat pe insula Noua Guinee.

Cercetătorii au identificat cel puțin 15 exemplare, masculi, femele și pui în vârstă de aproximativ 3 până la 5 luni. Haita trăiește izolată la altitudini de 3.700 — 4.600 de metri deasupra nivelului mării.

Grație unei prelevări de materii fecale, echipa a analizat ADN-ul unei femele, iar rezultatele au confirmat că este vorba de un câine sălbatic de Noua Guinee. Această specie face parte din aceeași familie ca și Dingo australian (care face parte din categoria câinilor resălbăticiți) și câinele cântăreț de Noua Guinee, din care nu mai există decât 200 — 300 de exemplare care trăiesc în captivitate.

Potrivit cercetătorilor, câinele sălbatic de Noua Guinee este cea mai rară și mai veche specie de canide încă în viață. De asemenea, spun ei, este cel mai bun exemplu și, probabil, ultimul al unei rase de câine care nu a fost influențată de creșterea și selecția oamenilor.

Etichete: rase de caini , noua guinee , specie de caini , specie disparuta gasita