Sari la conținut
News Alert

Teorie: Viață extraterestră la marginea galaxiei noastre

Foto: nasa.gov

Datorită abundenței de stele, aceste aglomerări sau roiuri au fost preferatele cercetătorilor încă de la începutul căutării vieții extratrestre. Însă, eforturile recente de căutare a planetelor care ar putea avea viață inteligentă în interiorul aglomerărilor de stele nu au avut succes.

Totuși, doi astronomi spun acum că cercetările în acest domeniu trebuie continuate. Astfel, Rosanne Di Stefano de la Centrul Smithsonian de Astrofizică de la Harvard și Alak Ray de la Institutul de Cercetări Tata din India au emis o teorie despre „oportunitatea” pe care o oferă aceste aglomerări de stele.

Aglomerările de stele au aproape 10 miliarde de ani, ceea ce înseamnă că nu conțin stele tinere și nici nu au elementele metalice necesare pentru formarea planetelor. Însă Di Stefano a subliniat că recentele descoperiri au plasat exoplanetele, mai ales pe cele mici și acoperite cu rocă, așa cum e Pământul, orbitând în jurul unor astre mult mai puțin bogate în metale ca Soarele nostru.

Astfel, cercetătoarea a dat ca exemplu planeta PSR B1620-26 b, uneori numită „Methuselah”. Este singura exoplanetă de până acum care a fost descoperită orbitând nu una, ci două stele, în interiorul unui roi de stele.

Cred că cei mai mulți dintre noi vom spune că descoperirea acestei planete bizare arată că trebuie să fie și alte planete în acea aglomerare”, a spus Di Stefano.

Mai mult, Di Stefano și Ray au indentificat și un loc optim unde ar putea fi descoperite exoplanete, în interiorul aglomerărilor de stele.

Există o regiune în interiorul acestor roiuri unde stelele nu sunt atât de aglomerate încât planetele mici să fie smulse de lângă astrele lor, dar totuși sunt suficient de apropiate încât o civilizație extraterestră ar putea să facă saltul de la o planetă la alta.

Mai mult, Di Stefano a arătat că datorită vechimii sistemului solar de acolo, pe aceste planete o civilizație mai avansată ar fi avut timp suficient să se dezvolte.

Alți cercetători au declarat că teoria celor doi este interesantă și au arătat că ideea că există o civilizație extraterestră mai avansată, capabilă de zbor interstelar este una provocatoare.

Alan Penny, astronom la Universitatea Saint Andrews din Scoția și coordonator al Programului de Căutare a Vieții Extraterestre din Marea Britanie, a declarat că aglomerările de stele sunt dificil de atins.

Cred că această teorie va ridica aglomerările de stele în topul țintelor de căutat, însă sunt foarte îndepărtate. Cea mai apropiată aglomerare de stele se află la mii de ani lumină depărtare, în condițiile în care avem de explorat astre mai aproape de Pământ”, a spus Penny pentru BBC News.

Etichete: nasa , extraterestrii , exoplanete , galaxia calea lactee , viata extraterestra , aglomerare de stele